GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Öğretiminde Modelleme/İMÖ406
Dersin Adı: Matematik Öğretiminde Modelleme
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenci, gerçek hayat problemlerini analiz eder, uygun tahminlerde bulunur, belirli bir amaca uygun matematiksel modelleme ortaya çıkarır, modelin sonuçlarını yorumlar ve değerlendirir.
Matematiksel modelleme etkinliği geliştirme sürecinde gerekli olan beceriyi sergiler ve kazanır.
Matematiksel dili kullanarak etkili bir sunum ve iletişim becerilerini sergiler.
Genel bir etkinlikte yapıcı bir şekilde ortaklaşa çalışır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Modelleme ve modelleme perspektifi
2. Hafta  Bir modelleme etkinliğinin uygulanması (MEA 1: Patronun Problemi)
3. Hafta  Modelleme etkinliği 2: Büyük Ayak Problemi
4. Hafta  Modelleme etkinliği 3: Yaz Okuması Problemi
5. Hafta  Modelleme etkinliği 4: Yorgan Problemi
6. Hafta  Model, Modelleme Nedir? Modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama) Modelleme geliştirme basamakları (MEA, ısınma etkinlikleri ve sınıf tartışması) Okumalar: Bölüm 1 ve Bölüm 2
7. Hafta  Model, Modelleme Nedir? Modelleme döngüsü (problemi tanımlama, manipülasyon, tahmin ve doğrulama) Modelleme geliştirme basamakları (MEA, ısınma etkinlikleri ve sınıf tartışması) Okumalar: Bölüm 1 ve Bölüm 2
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Model geliştirme prensipleri (model yapılandırma, gerçeklik, kendi kendini değerlendirme, yapı belgelendirme, yapının paylaşımı ve yeniden kullanımı, ilk örnek prensibi) Okuma: Bölüm 21 PME çalışmasının öğrenci videoları ve öğrenci çözüm yollarının incelenmesi
10. Hafta  Modelleme etkinliği geliştirme çalışmaları (Örnek MEA lerin bulunması)
11. Hafta  Modelleme etkinliği 5
12. Hafta  Geliştirilen modelleme etkinliklerinin sunulması (3 grup)
13. Hafta  Geliştirilen modelleme etkinliklerinin sunulması (3 grup)
14. Hafta  Geliştirilen modelleme etkinliklerinin sunulması (3 grup)
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
15
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
15
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
8
2
16
 Sunu hazırlama
2
2
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.X
11
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.X
12
Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.X
13
Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.X
14
Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur.
15
Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.X
16
Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim Elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (...)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (...)