GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-4 (Matematik Öğret. Okul Dışı Öğr. Ortam)/İMÖ308
Dersin Adı: A. Seçmeli-4 (Matematik Öğret. Okul Dışı Öğr. Ortam)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Okul dışı öğrenme ve okul dışı öğrenme ortamları kavramlarını açıklar.
Farklı okul dışı ortamları tanımlar.
Ortaöğretim derslerinde kullanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarını bilir.
Farklı okul dışı ortamlarda kullanılabilecek uygun yaklaşım, yöntem ve tekniklerini bilir.
Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili etkinlik tasarlar.
Okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili ders planı oluşturur.
Okul dışı öğrenme ortamları için ölçme değerlendirme tekniklerini kullanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Okul dışı öğrenme ve okul dışı öğrenme ortamları
2. Hafta  Ortaöğretim derslerinde kullanılabilecek okul dışı öğrenme ortamları
3. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı olarak araştırma merkezleri
4. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı olarak müzeler
5. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı olarak hayvanat bahçeleri
6. Hafta  Ara sınav I
7. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı için ders planı oluşturma
8. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı için ders planı oluşturma
9. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı için materyaller hazırlama
10. Hafta  Okul dışı öğrenme ortamı için değerlendirme formu hazırlama
11. Hafta  Ara sınav II
12. Hafta  Okul dışı ortamlar için örnek etkinlikler hazırlama
13. Hafta  Okul dışı ortamlar için örnek etkinlikler hazırlama
14. Hafta  Okul dışı ortamlara ilişkin etkinlikleri değerlendirme
15. Hafta  Okul dışı ortamlara ilişkin etkinlikleri değerlendirme
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
50
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
16
16
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
110
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.X
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.X
11
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.X
12
Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.X
13
Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.X
14
Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur.X
15
Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.X
16
Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (.)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (.)