GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Geometri ve Ölçme Öğretimi/İMÖ303
Dersin Adı: Geometri ve Ölçme Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğretmen adayları geometrik muhakemenin gelişimini anlarlar ve Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
Öğretmen adayları geometri ve ölçme alanındaki temel kavramlar ve bu kavramların öğretimi hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
Öğretmen adayları temel geometri ve ölçme kavramlarını birbirleriyle, diğer derslerle ve günlük hayatla ilişkilendirecek yeterliliğe sahip olmalıdır. Adaylar, öğretimde bu ilişkilendirmeleri temel alan etkinlikler hazırlayabilmelidir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Geometrik Düşünmenin Gelişimi-Van Hiele düşünme düzeyleri
2. Hafta  Temel geometri kavramları
3. Hafta  Geometrik inşalar ve öğretimdeki uygulamaları
4. Hafta  Geometrik cisimler ve özellikleri
5. Hafta  Dönüşüm geometrisi-Eşlik ve benzerlik
6. Hafta  İzdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktalar
7. Hafta  Geometride temel kavramlar ve öğretimi-Pisagor Teoremi Örnek ders etkinlikleri kapsamında kullanılabilecek ders kaynakları ve materyallerin tartışılması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Ölçmenin doğası, zaman ve uzunluk kavramlarının öğretimi
10. Hafta  Alan ve hacim kavramların öğretimi
11. Hafta  Açı ve açının ölçüsü
12. Hafta  Ölçmede temel kavramlar ve öğretimi Örnek ders etkinlikleri kapsamında kullanılabilecek ders kaynakları ve materyallerin tartışılması
13. Hafta  Ölçme ve geometride temel kavramlar ve öğretimi Örnek ders etkinlikleri kapsamında kullanılabilecek yöntem teknikler ile ders kaynakları ve materyaller
14. Hafta  Ölçme ve geometride temel kavramlar ve öğretimi Örnek ders etkinlikleri kapsamında kullanılabilecek yöntem teknikler ile ders kaynakları ve materyaller
15. Hafta  Ölçme ve geometri kavramlarını ilişkilendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
1
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
25
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
101
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanır.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilir. 
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.X
4
Matematik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazanır.X
5
Matematik kavramlarının önemini kavrar, uygular ve anlatır.X
6
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirir.X
7
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olur.
8
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirir.X
9
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirir.X
10
Ortaokul öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilköğretim matematik öğretimi programının yaklaşımı ve içeriğini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular, en etkili ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanır.X
11
Matematiksel bilgiyi günlük hayatla ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme, akıl yürütme yoluyla karşılaştığı problemleri, estetik, anlaşılır ve pratik olarak çözer.X
12
Matematiksel bir bilgiyi doğrudan kabul etmek yerine, mantıksal sorgulama süreci sonrasında ispatlar.X
13
Matematiksel dili ve terminolojiyi doğru ve etkili biçimde kullanır.X
14
Türk Milli Eğitim sisteminin genel yapısı, ilköğretim okullarının işleyişi, okuldaki idari ve matematik dersi ile ilgili görevleri hakkında bilgi sahibi olur.
15
Toplumsal ve matematik eğitimi ile ilgili sorunların çözümüne ilişkin önerilerini ilgili kişilerle paylaşır.X
16
Kazanmış olduğu deneyimleri, bilgi ve becerileri okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler çerçevesinde uygular ve değerlendirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ()