GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
A. Seçmeli-4 (Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı)/FBÖ308
Dersin Adı: A. Seçmeli-4 (Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı)
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ders ile ilgili temel terimleri bilir.
Öğretim teknolojisinin eğitimdeki yeri ve önemini kavrar.
İletişim sürecinin öğeleriyle ilgili örnekler verebilir.
İletişim sürecini ve görsel iletişimi açıklar.
Görsel okuryazarlığın öğretim teknolojisi ile ilişkisini açıklar.
Öğretim araç-gereçlerinin özelliklerini açıklar.
Eğitim ve bilgi teknolojilerinin önemini kavrar.
Öğretim araç-gereçlerinin seçimini etkileyen faktörleri ayırt eder.
Verilen bir öğretim durumu için tasarım ilkelerine uygun öğretim aracı geliştirir.
Öğretim ortamının eğitimdeki yeri ve önemini takdir eder.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tanışma, dersin tanımı, çalışma planı ve genel bilgiler, sunu ve materyal tasarımları hakkında bilgilendirme.
2. Hafta  Temel Terimler - Öğrenme, Öğretme, Eğitim, Program Geliştirme, Teknoloji, Eğitim Teknolojisi - Eğitim teknolojisinin tarihsel gelişimi.
3. Hafta  İletişim - Tanımı, Öğeleri İletişim ve Öğrenme- Öğretim teknolojisi ve iletişim Görsel İletişim
4. Hafta  Hafta Görsel İletişimin Özellikleri - Görsel Okuryazarlık, Öğretim Teknolojisi ve Materyal tasarımı ilişkisi
5. Hafta  Yaşantı Konisi, Öğretim Araç-Gereçleri Öğretimdeki Yeri - Önemi Seçimini Etkileyen Faktörler, Öğretim Materyalleri Tasarım ve Uygulamaları
6. Hafta  Eğitsel Ders Araçları : İşitsel Araçlar (Radyo, İnternet Radyo, İşitsel CD Materyalleri) Öğretim Tahtaları:Yazı Tahtası, Beyaz tahta, Çok amaçlı tahta
7. Hafta  Yazılı Materyaller, Ders Kitapları, Dergiler,Gazeteler, Bültenler, Duvar Gazeteleri, Broşür,El İlanları, Ders notları, Projeksiyonlu Araçlar ve Matery
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Video projektörü ve sunular, Sunu hazırlama programları: Power Point, Prezi, Movie Maker,Slayt hazırlama ilkeleri, Gerçek Eşyalar ve Modeller
10. Hafta  Televizyonla Öğretim, Televizyonda Eğitim programları hazırlama, Video ile öğretim Video-Kamera çekimleri, Eğitsel Video film tasarımı, Senaryo hazırl
11. Hafta  Bilgisayarla Öğretim, Bilgisayar yönetimli öğretim, Bilgisayar destekli öğretim. Eğitim yazılımları, Alıştırma yazılımları, Yazılım tasarımı.
12. Hafta  Uzaktan eğitim, Uzaktan eğitim yöntemleri, İnternet tabanlı Öğretim , tarihsel gelişimi ve kullanılan teknolojiler
13. Hafta  Materyal sunuları ve Materyal değerlendirme ölçekleri ile materyal değerlendirme
14. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
2
12
24
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
91
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model, kavramlar ve diğer disiplinlere ait bilgi ve beceriler arasında ilişki kurar ve bunları günlük hayattaki olayların açıklanmasında kullanır.X
2
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramları Fen Bilimleri Dersi öğretim programını, öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak açıklar.X
3
Fen Bilimleri Dersi öğretim programının kazanımlarını, öğrenci özelliklerini ve güvenlik önlemlerini dikkate alarak laboratuvar etkinliklerini tasarlayıp uygulayabilir.X
4
Fen laboratuvarında bulunan araç, gereç ve materyalleri tanır, düzenler, etkin bir şekilde kullanır, eksik ve arızalı olanlara çözüm ve alternatifler önerir, laboratuvar atıklarını gerekli tedbirleri alarak bertaraf eder.X
5
Öğrencilerde bilimin tarihsel gelişimi ve bilimin doğası ile ilgili anlayış kazandırabilecek öğretim etkinlikleri uygular.X
6
Öğrencilerde bilim ve teknolojideki gelişmeler ile toplum ve çevre arasındaki etkileşime ilişkin anlayış kazandırabilecek öğretim etkinlikleri uygular.X
7
Fen Bilimleri Dersi öğretim programını vizyonu, misyonu, öğrenme alanları ve kazanımları açısından irdeler, programdaki gelişmeleri takip eder ve bu gelişmeleri Türk Milli Eğitim tarihindeki gelişmelerle ilişkilendirir.X
8
Fen Bilimleri Dersi öğretim programının kazanımlarını ve öğrenci özellikleri dikkate alarak farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikler arasından uygun olanını seçer ve bunları sınıf yönetimini sağlayacak şekilde uygular.X
9
Öğrencinin fiziksel, sosyal, bilişsel, duygusal ve kültürel özelliklerini, fen konularıyla ilgili kavram yanılgılarını, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak öğretim sürecini planlar.X
10
Öğrencilerde fen ve teknoloji okur-yazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, analitik düşünme gibi üst-düzey düşünme becerilerini geliştirebilecek etkinlikler tasarlar.X
11
Fen Bilimleri Dersi öğretim programının farklı öğrenme alanlarındaki kazanımlarını dikkate alarak öğrenme-öğretme sürecinin her aşamasında, tanılama, biçimlendirme ve düzey belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme aracı geliştirir ya da mevcut olanların içinden uygun olanı seçer ve uygular.X
12
Fen bilimleri alanında öğrenme ve öğretme sürecini değerlendirirken bilgiyi ölçen geleneksel ölçme-değerlendirme tekniklerinin yanında, bilgi ve beceriyi ölçen alternatif ve otantik ölçme-değerlendirme tekniklerini de kullanırX
13
Bir araştırma sürecinde ya da uygulanan ölçme aracından elde edilen verileri değerlendirmek ve yorumlamak için uygun istatistiksel teknikler kullanır.X
14
Eğitim ve öğretim sürecinde veya günlük hayatta karşılaştığı bir problemi çözmek ya da bir projeyi yürütmek amacıyla araştırma sürecinin basamaklarını planlar, uygun araştırma yöntemini seçer, uygular ve raporlaştırır.X
15
Bilgi ve iletişim teknolojilerinden fen bilimleri ve alan eğitimi alanında bilgiye erişme, bilgiyi paylaşma, öğretimin verimliliğini artırma, güncel tartışma ve yenilikleri takip etme amacıyla yararlanır.X
16
Fen Bilimleri Dersi öğretim programındaki kazanımları dikkate alarak öğretim sürecini destekleyecek ders araç gereç ve materyali tasarlar, mevcut olanların içinden uygun olanı seçer ve kullanır.X
17
Sosyal, çevresel, bilimsel ve sosyobilimsel alanlardaki yerel ve evrensel sorunlarla ilgili öğrencilerde farkındalık oluşturacak etkinlikler düzenler ve bunlarla ilgili projelerde aktif rol alır.X
18
Atatürk inkılap ve ilkeleri ile Türk Milli Eğitiminin temel amaç ve ilkeleri doğrultusunda öğrencilerde bilim ve teknolojiye yönelik olumlu tutum ve değerler geliştirebilecek etkinlikler tasarlar.X
19
Türkçeyi Fen bilimleriyle konularının öğretiminde ve yazılı ve sözlü iletişim kurmada etkin şekilde kullanmanın yanı sıra bir yabancı dili de alanındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanırX
20
Okul içi ve okul dışı öğretim sürecinin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi için okul yönetimi, meslektaşlar, öğrenci velileri ve diğer ilgili birimlerle işbirliği içinde çalışır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)