GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK EĞİTİM TARİHİ/EB105
Dersin Adı: TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türk eğitim tarihinin kapsam ve içeriğini kavrar.
Öğrenciler eğitim ve öğretimin anlamını, dersin kapsam ve içeriğini kavrar.
Öğrenciler İslamiyet öncesi Türk eğitim sistemini İslamiyet sonrasındaki sistemle karşılaştırır.
Öğrenciler Osmanlı eğitim sisteminin genel özelliklerini kavrar.
Öğrenciler Türk eğitim tarihindeki önemli eğitimcileri ve bu kişilerin eğitim sistemine katkılarını açıklar.
Öğrenciler Türk eğitim sisteminde 1970'den sonra kaydedilen gelişmeleri idrak eder.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin tanıtımı
2. Hafta  Eğitim-Öğretim kavramları, tarih boyunca farklı kültürlerdeki kapsam ve anlam değişiklikleri ve Türklerin Müslüman olmalarından önceki eğitim tarihi
3. Hafta  İslamiyet öncesi dönemde Türklerin yaşayış biçimi ve eğitim özellikleri ve Karahanlılar’da eğitim, Farabi, İbn-i Sina, Kaşgarlı Mahmut’un Türk eğitim
4. Hafta  Selçuklular ve Anadolu Beylikleri’nde eğitim, Ahilik ve Türk eğitim tarihindeki yeri.
5. Hafta   Osmanlılarda ilköğretim, saray eğitimi, askeri eğitim, azınlık ve yabancı okullardaki eğitim, halk eğitimi.
6. Hafta  Osmanlılarda eğitimini idari teşkilatlanması, Vakıfların Türk eğitim tarihindeki yeri, Matbaanın Türk eğitim tarihindeki önemi, Avrupa’ya öğrenci gönderme
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta   Tanzimat döneminde eğitim, Meşrutiyet ve Mutlakıyet dönemlerindeki eğitimin karşılaştırılması.
9. Hafta  Emrullah Efendi, Satı Bey, Prens Sabahattin, İsmail Hakkı Baltacıoğlu’nun Türk eğitim tarihindeki yeri, Milli uyanış ve örgütlenmeye öğretmenlerin etkileri
10. Hafta  Tevhid-i Tedrisat, Atatürk’ün Türk eğitim tarihindeki yeri.
11. Hafta   Cumhuriyet döneminde ilk öğretimde, orta öğretimde, özel eğitimde yenilik ve gelişmeler, Eğitimin idari teşkilatlanması.
12. Hafta  Köy Enstitüleri’nin Türk eğitim tarihindeki yeri ve etkileri, Cumhuriyet döneminde öğretmen yetiştirme politikası.
13. Hafta  Cumhuriyet döneminin başlıca eğitimcileri, Türkiye-AB ilişkisinin eğitim tarihi açısından analizi.
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
12
2
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model, kavramlar ve diğer disiplinlere ait bilgi ve beceriler arasında ilişki kurar ve bunları günlük hayattaki olayların açıklanmasında kullanır.
2
Fen bilimleriyle ilgili kuram, yasa, olgu, model ve kavramları Fen Bilimleri Dersi öğretim programını, öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal özelliklerini ve gereksinimlerini dikkate alarak açıklar.
3
Fen Bilimleri Dersi öğretim programının kazanımlarını, öğrenci özelliklerini ve güvenlik önlemlerini dikkate alarak laboratuvar etkinliklerini tasarlayıp uygulayabilir.
4
Fen laboratuvarında bulunan araç, gereç ve materyalleri tanır, düzenler, etkin bir şekilde kullanır, eksik ve arızalı olanlara çözüm ve alternatifler önerir, laboratuvar atıklarını gerekli tedbirleri alarak bertaraf eder.
5
Öğrencilerde bilimin tarihsel gelişimi ve bilimin doğası ile ilgili anlayış kazandırabilecek öğretim etkinlikleri uygular.
6
Öğrencilerde bilim ve teknolojideki gelişmeler ile toplum ve çevre arasındaki etkileşime ilişkin anlayış kazandırabilecek öğretim etkinlikleri uygular.
7
Fen Bilimleri Dersi öğretim programını vizyonu, misyonu, öğrenme alanları ve kazanımları açısından irdeler, programdaki gelişmeleri takip eder ve bu gelişmeleri Türk Milli Eğitim tarihindeki gelişmelerle ilişkilendirir.X
8
Fen Bilimleri Dersi öğretim programının kazanımlarını ve öğrenci özellikleri dikkate alarak farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikler arasından uygun olanını seçer ve bunları sınıf yönetimini sağlayacak şekilde uygular.
9
Öğrencinin fiziksel, sosyal, bilişsel, duygusal ve kültürel özelliklerini, fen konularıyla ilgili kavram yanılgılarını, öğrenme biçimlerini, güçlü ve zayıf yönlerini, ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak öğretim sürecini planlar.
10
Öğrencilerde fen ve teknoloji okur-yazarlık düzeyleri ile eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, analitik düşünme gibi üst-düzey düşünme becerilerini geliştirebilecek etkinlikler tasarlar.
11
Fen Bilimleri Dersi öğretim programının farklı öğrenme alanlarındaki kazanımlarını dikkate alarak öğrenme-öğretme sürecinin her aşamasında, tanılama, biçimlendirme ve düzey belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme aracı geliştirir ya da mevcut olanların içinden uygun olanı seçer ve uygular.
12
Fen bilimleri alanında öğrenme ve öğretme sürecini değerlendirirken bilgiyi ölçen geleneksel ölçme-değerlendirme tekniklerinin yanında, bilgi ve beceriyi ölçen alternatif ve otantik ölçme-değerlendirme tekniklerini de kullanır
13
Bir araştırma sürecinde ya da uygulanan ölçme aracından elde edilen verileri değerlendirmek ve yorumlamak için uygun istatistiksel teknikler kullanır.
14
Eğitim ve öğretim sürecinde veya günlük hayatta karşılaştığı bir problemi çözmek ya da bir projeyi yürütmek amacıyla araştırma sürecinin basamaklarını planlar, uygun araştırma yöntemini seçer, uygular ve raporlaştırır.
15
Bilgi ve iletişim teknolojilerinden fen bilimleri ve alan eğitimi alanında bilgiye erişme, bilgiyi paylaşma, öğretimin verimliliğini artırma, güncel tartışma ve yenilikleri takip etme amacıyla yararlanır.
16
Fen Bilimleri Dersi öğretim programındaki kazanımları dikkate alarak öğretim sürecini destekleyecek ders araç gereç ve materyali tasarlar, mevcut olanların içinden uygun olanı seçer ve kullanır.
17
Sosyal, çevresel, bilimsel ve sosyobilimsel alanlardaki yerel ve evrensel sorunlarla ilgili öğrencilerde farkındalık oluşturacak etkinlikler düzenler ve bunlarla ilgili projelerde aktif rol alır.
18
Atatürk inkılap ve ilkeleri ile Türk Milli Eğitiminin temel amaç ve ilkeleri doğrultusunda öğrencilerde bilim ve teknolojiye yönelik olumlu tutum ve değerler geliştirebilecek etkinlikler tasarlar.X
19
Türkçeyi Fen bilimleriyle konularının öğretiminde ve yazılı ve sözlü iletişim kurmada etkin şekilde kullanmanın yanı sıra bir yabancı dili de alanındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır
20
Okul içi ve okul dışı öğretim sürecinin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi için okul yönetimi, meslektaşlar, öğrenci velileri ve diğer ilgili birimlerle işbirliği içinde çalışır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ((...))