GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Afetler ve Afet Yönetimi/SEÖ309
Dersin Adı: Afetler ve Afet Yönetimi
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Afet ve ilgili temel kavramlar ile afet türlerini öğrenme
Afet yönetiminin safhalarını ve her bir aşamada yapılan çalışmaları öğrenme
Dünya’da afet yönetimi çalışmaları hakkında bilgi edinme
Türkiye'de afet yönetiminin merkezi ve yerel örgütlenmesi hakkında bilgi edinme
Türkiye'de afet yönetiminde mevzuattan ve uygulamadan kaynaklanan sorunları öğrenme
Kriz Yönetim Merkezi ve Kurtarma ile İlk Yardım Komitelerinin karşılaştıkları genel sorunları öğrenme
Kurtarma ve İlk Yardım çalışmalarında, ulaşımda karşılaşılan sorunları öğrenme
Güvenlik ve asayiş sorunları, insani hizmetlerde yaşanan sorunları öğrenme
Geçici barınma ve altyapı sorunlarını öğrenme
Mühendislik açısından karşılaşılan sorunları öğrenme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Afet ile İlgili Temel Kavramlar
2. Hafta  2. Afet Türleri
3. Hafta  3. Afet Yönetiminin Safhaları 3.1. Afet Öncesi Safhası
4. Hafta  3.2. Afet Anı ve Sonrası
5. Hafta  3.3. Afet Sonrası Safhası
6. Hafta  4. Dünya’da Afet Yönetimi Çalışmaları
7. Hafta  5. Türkiye'de Afet Yönetiminin Örgütlenmesi 5.1. Merkezi Örgütlenme
8. Hafta  5.2. Yerel Örgütlenme
9. Hafta  6. Türkiye'de Afet Yönetiminde Karşılaşılan Sorunlar 6.1. Mevzuattan Kaynaklanan Sorunlar
10. Hafta  6.2. Uygulamadan Kaynaklanan Sorunlar 6.2.1. Kriz Yönetim Merkezi Ve Kurtarma ve İlk Yardım Komitelerinin Karşılaştıkları Genel Sorunlar
11. Hafta  6.2.2. Kurtarma ve İlk Yardım Çalışmalarında Karşılaşılan Sorunlar 6.2.3. Ulaşımda Yaşanan Sorunlar
12. Hafta  6.2.4. Güvenlik ve Asayiş Sorunları 6.2.5. İnsani Hizmetlerde Yaşanan Sorunlar
13. Hafta  6.2.6. Geçici Barınma Sorunları 6.2.7. Altyapı Sorunları
14. Hafta  6.2.8. Mühendislik Açısından Karşılaşılan Sorunlar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
5
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
89
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (--)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (--)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (--)