GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İlkokul Programı/SEÖ209
Dersin Adı: İlkokul Programı
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Program geliştirmede temel kavramları açıklayabilme.
Program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrayabilme.
Program tasarımı ve modelleri hakkında bilgi sahibi olma
Program geliştirmede yeni yönelimleri kavrayabilme
Cumhuriyet Dönemi İlköğretim (1-5) Öğretim programlarlarındaki değişme ve gelişmeleri programın ögeleri açısından karşılaştırıp değerlendirebilme.
Program geliştirmenin nasıl planlanacağını kavrayıp, bir plan örneği sunma.
Program tasarısı hazırlamada kazanım ve içeriklerin nasıl düzenleneceğini kavrayabilme
Program tasarısı hazırlamada eğitim durumlarının özellikleri, belli başlı strateji, yöntem ve teknikleri kavrayabilme.
Program tasarısı hazırlamadaki bilgi ve becerilerini kullanarak örnek bir program tasarısı hazırlama.
Hazırladığı programı alanda deneyebilme. Program değerlendirme bilgisi ve alanda denediği programı değerlendirebilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  PROGRAM GELİŞTİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR ( EĞİTİM PROGRAMI, PROGRAM GELİŞTİRME, ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS PROGRAMI)
2. Hafta  PROGRAM GELİŞTİRMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
3. Hafta  EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI VE MODELLER
4. Hafta  PROGRAM GELİŞTİRMEDE YENİ YÖNELİMLER
5. Hafta  PROGRAM GELİŞTİRMEDE YENİ YÖNELİMLER
6. Hafta  CUMHURİYET DÖNEMİ İLKÖĞRETİM (1-5) ÖĞRETİM PROGRAMLARINDAKİ GELİŞME VE DEĞİŞMELER
7. Hafta  PROGRAM TASARISI HAZIRLAMADA HEDEFLER VE İÇERİK DÜZENLEME
8. Hafta  PROGRAM TASARISI HAZIRLAMADA EĞİTİM DURUMLARININ DÜZENLENMESİ
9. Hafta  ÖRNEK BİR PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
10. Hafta  ÖRNEK BİR PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
11. Hafta  HAZIRLANAN PROGRAMLARIN SUNUMU, DENENEMESİ.
12. Hafta  PROGRAMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
13. Hafta  İLKÖĞRETİMDE YAPILMIŞ ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARINI ELEŞTİREL BAKIŞ AÇISIYLA İZLEYEBİLME
14. Hafta  İLKÖĞRETİMDE YAPILMIŞ ÖĞRETİM PROGRAMLARI DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALRINI ELEŞTİREL BAKIŞ AÇISIYLA İZLEYEBİLME.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
6
1
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
2
7
14
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
13
13
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Mehmet Akif SÖZER)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://abs.gazi.edu.tr/akif)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (akif@gazi.edu.tr , akifsozer@gmail.com)