GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çocuk Psikolojisi/SEÖ207
Dersin Adı: Çocuk Psikolojisi
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocuk psikolojisine ilişkin temel kavram ve kuramları açıklar.
Psikolojiye ilişkin temel kavramları çocuk psikolojisine sağlığına uyarlar.
Psikolojiye ilişkin temel kuramları açıklar ve ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini tanımlar
Çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörleri değerlendirir.
Çocuk ruh sağlığını etkileyen genetik ve çevresel faktörleri açıklar.
Çocukluk dönemi boyunca gözlenebilecek davranış bozukluklarını saptar.
Okulda çocuk ruh sağlığını etkileyen öğretmen ve akran davranışlarını tanımlar
Çocuklarda kişilik gelişimini açıklar.
Davranış bozuklukları gözlendiğinde alınacak tedbirleri açıklar
Çocuğu tanıma ve değerlendirme yöntemlerini tanımlar. Farklı müdahale yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çocuk gelişimi ve psikolojisi ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta  A) Gelişim İlkeleri ve Gelişimi Etkileyen Faktörler B) Çocukların farklı gelişim dönemlerinin özelikleri
3. Hafta  Çocuk gelişimi ve psikolojisi ile ilgili kuramlar
4. Hafta  Ailede Çocuk Psikolojisi: a)İlkokul Eğitiminde Ailenin Yeri ve Önemi b)Çocuk ve Okul (Çocuk Psikolojisini Etkileyen Etmenler) c) Çocukta Mizaç ve Ebeveyn Tutumları
5. Hafta  Ailede Çocuk Psikolojisi: a)İlkokul Eğitiminde Ailenin Yeri ve Önemi b)Çocuk ve Okul (Çocuk Psikolojisini Etkileyen Etmenler) c) Çocukta Mizaç ve Ebeveyn Tutumları
6. Hafta  Özel Durumlarda Çocuk Psikolojisi (Boşanma, ölüm vb.)
7. Hafta  Çocuk Hakları, Çocuk İhmali ve İstismarı
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Özel Gereksinimli Çocuklar
10. Hafta  Çocuklarda Görülen Davranışsal ve Ruhsal Sorunlar, Nöro-gelişimsel Bozukluklar
11. Hafta  Çocuklarda Görülen Davranışsal ve Ruhsal Sorunlar, Nöro-gelişimsel Bozukluklar-2
12. Hafta  Çocuklarda Gelişen Savunma Mekanizmaları
13. Hafta  Çocuk gelişimi ve psikolojisinde kullanılan yöntemler (Tanı ve Değerlendirme)
14. Hafta  Çocuk Psikolojisinde Kullanılan Farklı Müdahale Yöntemleri
15. Hafta  Dersin Genel Değerlendirmesi
16. Hafta  FİNAL SINAVI
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
1
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
6
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
12
48
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. ŞÜKRAN UÇUŞ GÜLDALI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sukranucus@gmail.com)