GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme/EBS122
Dersin Adı: Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yetişkin Eğitimi ve Yaşamboyu Öğrenmeye ilişkin kavram ve ilkeleri açıklama
Yetişkin Eğitimi ve Yaşamboyu Öğrenmeye özelliklerini ve ilkelerini açıklama.
Yetişkin Eğitimi ve Yaşamboyu Öğrenme tekniklerini açıklama
Yetişkin Eğitimi ve Yaşamboyu Öğrenmeye ilişkin planlama yapma
Yetişkin Eğitimi ve Yaşamboyu Öğrenme yöntem ve tekniklerini uygulama
Yetişkin Eğitimi ve Yaşamboyu Öğrenmeye ilişkin öğretim uygulamalarını değerlendirme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kavramlar ve İlkeler
2. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin kavramlar ve ilkeler
3. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin özellikler ve ülkemizdeki durum
4. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin yaklaşımlar ve yansımaları
5. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin yöntem ve teknikler Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin yöntem ve teknikler
6. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin yöntem ve teknikler
7. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin yöntem ve teknikler
8. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin yöntem ve tekniklerin uygulanması
9. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin öğretimin planlanması ve ihtiyaç analizi
10. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin öğretimin planlanması
11. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin öğretimin planların tasarımlanması
12. Hafta  Yetişkin eğitimi ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin uygulamalarını yapabilme
13. Hafta  Yetişkin eğitimi ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin uygulamalarını yapabilme
14. Hafta  Yetişkin Eğitimi ve Yaşam boyu Öğrenmeye ilişkin öğretimin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
4
12
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
4
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
3
4
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (İlgili Öğretim elemanı)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ((...))
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ((...))