GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Öğrenme Güçlüğü/EBS119
Dersin Adı: Öğrenme Güçlüğü
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenme güçlüğünün ne olduğunu, tüm gelişim alanlarındaki özelliklerini, tarif eder ve öğrenme güçlüğüne sahip olan ve olmayan bireylerin nörobiyoloji
Çeşitli öğrenme ve öğretme teorilerini ve temel öğretim stratejileri üzerindeki etkilerini açıklar. Özel öğretim ve değerlendirme yöntem ve stratejiler
Etkili öğretim kurallarını ve müfredat programı uyarlamalarını tarif eder uygulamadaki öğretmenleri destekler.
Öğrenme yetersizliğine sahip çocukların ebeveynlerini yönlendirir ve eğitime katılmalarında yardımcı olur.
Genel sınıf, kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında verilen hizmeti açıklar ve bu hizmeti geliştirir.
Öğrenme güçlüğündeki dil, algı ve duyuşsal problemleri tarif eder ve problemin üstesinden gelmek için destek olur.
Alanda çalışan profesyoneller ve sınıf öğretmenlerinin rol ve sorumluluklarını tarif eder.
Öğrenme güçlüğü ile ilişkili nörofizyolojik etmenleri gözlemleyerek öğrenci performansı üzerindeki etkileri ile ilişkilendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze iletişim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Öğrenme güçlüğünün tanımı, sınıflandırılması ve ilişkili kavramlar.
2. Hafta   Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisi ve nedenleri.
3. Hafta  Bireysel farklılıklara saygı duyma. Öğrenme güçlülerine sahip öğrencilerle birlikte çalışırken tüm öğrencileri kapsayan uygun bakış açısı.
4. Hafta  Erken müdehalenin önemi ve erken çocukluk eğitimi.
5. Hafta  Öğrenme güçlüğüne sahip çocuklarda anne, baba ve okul öncesi öğretmenlerle çalışma.
6. Hafta  Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların bilişsel, meta-bilişsel ve hafıza özellikleri.
7. Hafta  Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların sıklıkla yaşadıkları sosyal, duygusal ve davranışsal problemler.
8. Hafta  Dikkat eksikliği ve/veya hiperaktivite bozukluğu.
9. Hafta  Öğrenme güçlüklerinde eğitim yaklaşımları.
10. Hafta  Alıcı ve ifade edici dilde güçlük yaşayan öğrenciler.
11. Hafta  Okumada güçlük yaşayan öğrenciler.
12. Hafta  Yazmada güçlük yaşayan öğrenciler
13. Hafta  Matematikte güçlük yaşayan öğrenciler.
14. Hafta  Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin genel sınıf ortamına katılımları.
15. Hafta  Final Sınavı.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (-)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (-)