GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eleştirel ve Analitik Düşünme/EBS111
Dersin Adı: Eleştirel ve Analitik Düşünme
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Düşünme eylemini açıklar. Düşünmeyle ilgili kavram, beceri ve değerler hakkında bilgi sahibi olur
Düşünmenin biçimlerini bilir ve gruplandırır.
Düşünme becerilerini etkileyen bireysel ve çevresel etkenleri açıklar
Düşünme becerilerine yönelik kuramsal yaklaşımları açıklar
İstemli düşünmenin yöntemlerini ve özelliklerini bilir.
Eleştirel ve analitik düşünmenin özelliklerini kavrar.
Eleştirel ve analitik düşünmeyi geliştirme tekniklerini uygular.
Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörleri fark eder.
Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamalarını bilir.
Eleştirel ve analitik okuma, yazma dinleme etkinlikleri düzenler.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1.Hafta: Temel kavramlar ve tanımlar
2. Hafta  2.Hafta: Düşünme organı beyin
3. Hafta  3.Hafta: Düşünme becerileri
4. Hafta  4.Hafta: Düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması
5. Hafta  5.Hafta: İstemli ve istemsiz düşünme
6. Hafta  6.Hafta: Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri
7. Hafta  7.Hafta: Eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları
8. Hafta  8.Hafta: Ara sınav
9. Hafta  9.Hafta: Eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler
10. Hafta  10.Hafta: Eleştirel ve analitik düşünmenin geliştirilme yolları
11. Hafta  11.Hafta: Eleştirel ve analitik okuma
12. Hafta  12.Hafta: Eleştirel ve analitik yazma
13. Hafta  13.Hafta: Eleştirel ve analitik dinleme
14. Hafta  14.Hafta: Eleştirel ve analitik düşüncenin değerlendirilmesi
15. Hafta  15. Final sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
2
16
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
99
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (---)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (---)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (---)