GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İlkokuma ve Yazma Öğretimi/SEÖ205
Dersin Adı: İlkokuma ve Yazma Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Okuma ve yazmaya ilgili temel kavramları öğrenir.
İlk okuma yazma öğretim yöntemini (ses temelli cümle) kavrar.
Uygulamalar aracılığıyla ilk okuma yazma öğretimine yönelik beceri ve deneyim kazanır.
Okuma ve yazma becerisini geliştirmeye dönük yeterlilik kazanır.
İlk okuma yazma öğretiminde karşılaşılabilecek sorunlara çözüm üretebilir.
İlk okuma yazma öğretiminde ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Okumaya giriş, okumanın prensipleri
2. Hafta  Okumaya hazıroluşlukla ilgili faktörler
3. Hafta  Dil gelişiminde ailenin rolü, birinci kademe çocukların özellikleri
4. Hafta  Çocuklar arasında bireysel farklılıklar, yavaş okuma ve zayıf okuyucular
5. Hafta  Yazı ve yazma öğretimi
6. Hafta  Okuma yazma öğretimi ve okuma yazmaya hazırlık
7. Hafta  Ders + vize
8. Hafta  Ses Temelli Cümle Yöntemi
9. Hafta  İlk okuma yazma öğretimi uygulamaları
10. Hafta  İlk okuma yazma öğretimi uygulamaları
11. Hafta  İlk okuma yazma öğretimi uygulamaları
12. Hafta  İlk okuma yazma öğretimi uygulamaları
13. Hafta  Okuma yazma güçlüklerinin giderilmesi
14. Hafta  Kelime öğretimi
15. Hafta  Ölçme değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
2
14
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
2
28
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
138
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Mustafa ULUSOY , Doç. Dr. Mustafa YILDIZ , Doç. Dr. Seyit ATEŞ , Doç. Dr. İhsan Seyit ERTEM , Dr. Öğr. Üyesi Pınar BULUT)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/Mulusoy/ , https://websitem.gazi.edu.tr/site/mustafa , https://websitem.gazi.edu.tr/site/seyitates , https://websitem.gazi.edu.tr/site/iertem , https://websitem.gazi.edu.tr/site/ptasdemir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mulusoy@gazi.edu.tr , mustafa@gazi.edu.tr , iertem@gazi.edu.tr , seyitates@gazi.edu.tr , ptasdemir@gazi.edu.tr)