GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İlkokulda Temel Matematik/SEÖ101
Dersin Adı: İlkokulda Temel Matematik
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sayı sistemleri özelliklerini (dört işleme göre kapalılık özelikleri) ilişkilendirebilme
Onluk tabandaki sayılar ve başka tabanlardaki sayıları birbirine transfer edebilme, bu sayılarla dört işlem yapabilme.
Bölünebilme kurallarını (2, 3, 4, 5 ve 10 için) ilişkilendirebilme, kuralları uygulayarak gerekli işlemleri gerçekleştirebilme
En küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen kavramlarını ilişkilendirebilme, bu kavramlarla ilgili hesaplamaları yapabilme
Dört işlem gerektiren günlük hayattaki problemleri çözebilme, problem kurabilme
Kesirler ve ondalık gösterimlerle ilgili kavramları ilişkilendirebilme, modeller oluşturabilme, dört işlem yapabilme
Örüntü kavramını ve özelliklerini ilişkilendirebilme, modeller oluşturabilme
Temel geometrik şekilleri ve özelliklerini ilişkilendirebilme, modeller oluşturabilme, çevre, ve alan hesaplamalarını yapabilme
Geometrik cisimler ve açılımlarını birbirine transfer edebilme, modeller oluşturabilme, alan ve hacim hesaplamalarını yapabilme
Temel ölçü birimlerini ilişkilendirebilme, ölçü birimlerini birbirine transfer edebilme, ölçü birimleriyle ilgili hesaplamaları yapabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders İçeriğinin ve Planlamasının Paylaşılması, Matematiğin doğası üzerine konuşma
2. Hafta  Sayı Sistemleri Özellikleri ve Dört İşleme göre Kapalılık
3. Hafta  Sayı Sistemleri Özellikleri ve Dört İşleme göre Kapalılık
4. Hafta  Sayı Sistemleri Özellikleri ve Dört İşleme göre Kapalılık
5. Hafta  Onluk Tabandaki ve Diğer Tabanlardaki Sayılar
6. Hafta  Bölünebilme Kuralları
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Ebob ve Ekok
9. Hafta  Kesirler ve Ondalık Gösterimler
10. Hafta  Dört İşlem Gerektiren Günlük Hayata İlişkin Problemler
11. Hafta  Dört İşlem Gerektiren Günlük Hayata İlişkin Problemler
12. Hafta  Matematiksel Modelleme
13. Hafta  Örüntü
14. Hafta  Geometrik şekiller ve özellikleri
15. Hafta  Geometrik şekiller ve özellikleri
16. Hafta  Geometrik cisimler ve açılımları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
2
24
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Hatice Aydan KAPLAN , Dr. Sezin SEÇİR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/aydane , https://websitem.gazi.edu.tr/site/sezinkayagil)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydane@gazi.edu.tr , sezinkayagil@gazi.edu.tr)