GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Görsel Sanatlar Öğretimi/SEÖ406
Dersin Adı: Görsel Sanatlar Öğretimi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 8 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci, temel eğitim düzeyinde görsel sanatlar eğitiminin ilke ve esaslarını kavrar ve içselleştirir.
Öğrenci, kendi öğrencilerine görsel sanatların zengin birikimini aktarabilecek ölçüde bir genel kültüre sahip olur.
Öğrenci, çocuk resmini grafiksel gelişim basamaklarına göre sınıflandırabilir.
Öğrenci, çocuk resmini analiz edebilir ve anlamlandırabilir.
Öğrenci, analizi doğrultusunda kendi öğrencilerini doğru yönlendirebilir.
Öğrenci, programa uygun sanat etkinliklerini sanat tarihi, sanat eleştirisi ve estetik disiplinleri bağlamında uygulayabilir.
Öğrenci, kendi öğrencilerinin yaratıcılığını ölçebilir, değerlendirebilir ve bu becerilerinin gelişimine katkı sağlayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze, soru-yanıtlı eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimine ilişkin temel kavramlar.
2. Hafta  Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimine ilişkin temel kavramlar.
3. Hafta  Görsel sanatlar dersi öğretim programı, programın amaçları, ilkeleri, programda yer alan öğrenme alanları, öğretme-öğrenme süreci.
4. Hafta  Çok alanlı sanat eğitimi yöntemi: Sanat tarihi, Sanat eleştirisi, Estetik.
5. Hafta  Çocuk resminin özellikleri.
6. Hafta  Çocuk resminin gelişim aşamaları.
7. Hafta  Çocuk resminin gelişim aşamaları.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Çocuk resminde özel belirti ve işaretler.
10. Hafta  Çocuk resminde özel belirti ve işaretler.
11. Hafta  Zekâ, kişilik ve yakın çevre özelliklerine göre çocuk resminin değerlendirilmesi.
12. Hafta  Zekâ, kişilik ve yakın çevre özelliklerine göre çocuk resminin değerlendirilmesi.
13. Hafta  Zekâ, kişilik ve yakın çevre özelliklerine göre çocuk resminin değerlendirilmesi.
14. Hafta  Yaratıcılık
15. Hafta  Yaratıcılık
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
2
10
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
9
1
9
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Öğretim Görevlisi Sevinç Akkaya Gürel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/osevinc)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (osevinc@gazi.edu.tr)