GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Öğretimi-2/SEÖ304
Dersin Adı: Matematik Öğretimi-2
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Tütkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kesir kavramının oluşumunu ve gelişimini , kesir sayısı ve öğretimini kavrar (kesirlerin yapısı. kesir modelleri, eşitlik, denklik, sıralama vb.)
Kesirlerde dört işlem ve öğretimini kavrar. İlgili eğitim durumları düzenler.Öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir.
Kesirlerde dört işlemine ilişkin etkinliklerde bireysel ve takım çalışmalarında aktif rol alarak sorumluluklarını yerine getirir.
Temel geometrik kavram ve ilkeleri bilir.
Öğrencilerin bireysel farklılıkları, gelişim özellikleri ve güçlüklerini dikkate alarak eğitim durumları düzenler ve farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımları kullanır.
Ölçme ve öğretimini kavrar.
Öğrencilerin bireysel farklılıkları, gelişim özellikleri ve güçlüklerini dikkate alarak eğitim durumları düzenler ve farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımları kullanır.
Veri, tablo ve grafikler ve öğretimini planlar, uygular ve değerlendirir.
İlgili konu ile ilgili etkinlikler planlar, uygular ve değerlendirir.
Matematik öğretiyle ilgili makaleleri okur ve tartışır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  KESİR KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ; KESİR SAYISI; KESİRLERİN ANLAMI, KESİR MODELLERİ. ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
2. Hafta  KESİRLERDE DÖRT İŞLEM VE ÖĞRETİMİNDE STRATEJİLER ÖĞRETİMİ, GÜÇLÜKLER; ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI
3. Hafta  ONDALIK SAYILAR VE ÖĞRETİMİ
4. Hafta  GEOMETRİK DÜŞÜNCENİN GELİŞİMİ, TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ. ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
5. Hafta  TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ)
6. Hafta  TEMEL GEOMETRİK ŞEKİLLER, CİSİMLER VE ÖĞRETİMİ, Güçlükler (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ)
7. Hafta  VİZE
8. Hafta  ÖLÇÜ KAVRAMININ OLUŞUMU VE GELİŞİMİ (ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
9. Hafta  BELLİ BAŞLI ÖLÇÜ BİRİMLERİNİN ÖĞRETİM (UZUNLUK, ALAN, ZAMAN, PARA, AÇILAR, TARTMA). ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
10. Hafta  VERİ ÖĞRENME ALANI. ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
11. Hafta  ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
12. Hafta  ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
13. Hafta  ÖRNEK MATEMATİK ETKİNLİKLERİNİN PLANLANMASI, UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ
14. Hafta  MATEMATİK ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN MAKALE, TEZ VE YORUMLARI - GENEL DEĞERLENDİRME
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
4
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
1
3
3
 Sunu hazırlama
3
1
3
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
105
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Neşe IŞIK TERTEMİZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/tertemiz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tertemiz@gazi.edu.tr)