GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Matematik Öğretimi 1/SEÖ303
Dersin Adı: Matematik Öğretimi 1
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Matematik öğretiminin amaçlarını kavrayabilme. Matematik öğretiminin kısaca tarihçesini bilme.
Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları kavrar. Matematik öğretiminin temel kavram/ilke ve genellemelerini kavrar.
Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve tekniklerini kavrar/etkinliklerde bu stratejileri kullanır.
Matematik öğretiminde ilkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özelliklerini bilerek, yararlanılacak öğretme ve öğrenme stratejilerini/ yöntem ve teknikleri bilir.
İlkokul Matematik programının kapsamı, kazanımları ve özelliklerini kavrar/ gerektiğinde programdan yararlanır.
Problem çözmenin matematik öğretiminde yeri ve önemini kavrar.
Çocukta sayı kavramının gelişimini (sayma öncesi gelişmeler, ayırma, denklik, azlık, çokluk, vb.) kavrar.
Doğal sayılarla ve dört işlemle ilgili bireysel ve takım çalışmalarına dayalı, öğrencilerin bireysel farklılık ve gelişim özelliklerine uygun eğitim durumları düzenler
Doğal sayılarda dört işlemin (toplama, çıkarma, çarpma ve bölme)temel kavram ve öğretim ilkelerini kavrayabilme. Bu konuda Öğrenci hata ve güçlükleri kavrar ve çözüm önerileri geliştirir.
Dört işlemin öğretimine ilişkin öğrencilerin bireysel farklılık ve gelişim özelliklerine uygun eğitim durumları düzenler. Bilişim teknolojilerini kullanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN AMACI; MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN KISA TARİHÇESİ
2. Hafta   MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİLİ BELLİ BAŞLI ÖĞRENME -ÖĞRETME KURAMLARI
3. Hafta  MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ETKİLİ BELLİ BAŞLI ÖĞRENME -ÖĞRETME KURAMLARI, MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN TEMEL İLKELER
4. Hafta  MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YARARLANILACAK ÖĞRETME VE ÖĞRENME STRATEJİLERİ
5. Hafta  MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI (amaçlar, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ve değerlendirme)
6. Hafta  PROBLEM ÇÖZME (STRATEJİLER, AŞAMALAR, PROBLEM TÜRLERİ, VB.)
7. Hafta  PROBLEM ÇÖZME (STRATEJİLER, AŞAMALAR, PROBLEM TÜRLERİ, VB.)
8. Hafta  Vize
9. Hafta  SAYI KAVRAMININ GELİŞİMİ (SAYMA ÖNCESİ GELİŞMELER, AYIRMA, DENKLİK, AZLIK, ÇOKLUK, VB.), ETKİNLİKLER
10. Hafta  DOĞAL SAYILARIN OLUŞUMU VE YAPISAL ÖZELLİKLERİ, ETKİNLİKLER, BASAMAK DEĞERİ
11. Hafta  DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA ANLAMI VE ÖĞRETİMİ (Öğrenci icadı stratejiler, geleneksel algoritmalar), ETKİNLİKLER
12. Hafta  DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA ANLAMI VE ÖĞRETİMİ (Öğrenci icadı stratejiler, geleneksel algoritmalar), ETKİNLİKLER
13. Hafta  DOĞAL SAYILARDA ÇARPMA ANLAMI VE ÖĞRETİMİ (Öğrenci icadı stratejiler, geleneksel algoritmalar), ETKİNLİKLER
14. Hafta  DOĞAL SAYILARDA BÖLME ANLAMI VE ÖĞRETİMİ (Öğrenci icadı stratejiler, geleneksel algoritmalar), ETKİNLİKLER
15. Hafta  Dört işlemin öğretimine ilişkin öğrencilerin bireysel farklılık ve gelişim özelliklerine uygun eğitim durumları düzenler. Bilişim teknolojilerini kullanır.
16. Hafta  Dört işlemin öğretimine ilişkin öğrencilerin bireysel farklılık ve gelişim özelliklerine uygun eğitim durumları düzenler. Bilişim teknolojilerini kullanır.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
3
6
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
2
3
6
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
9
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Neşe IŞIK TERTEMİZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/tertemiz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tertemiz@gazi.edu.tr)