GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Çevre Eğitimi/SEÖ102
Dersin Adı: Çevre Eğitimi
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Doğal ve yapay sistemleri tanır; sistem, ekosistem, çevre, kirlilik, kontrol vb. kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
Çevreyi korumak ve geliştirmek için gerekli bilgiye, değer yargılarına, tutum ve sorumluluğa sahip olur.
Çevre korumaya yönelik davranış biçimi kazanır.
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
Çevre biyolojisinin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
Çevre bilimi ile ilgili temel kavramları tanımlar
Temel çevre problemleri, nedenleri ve ekolojik sonuçlarını tanımlar ve bunların aralarındaki bağlantıları kurar.
Çevre koruma bilincini kazanır.
Çevre sorunlarının çözümüne yönelik yeni gelişmeleri takip eder.
Derste edindikleri bilgileri ilkokul programında yer alan çevre eğitimi konularıyla ilişkilendirerek ilkokulda çevre eğitimi ve değer eğitimine yöneli

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ekolojik kavramlar, Ekosistemin ögeleri ve işlevleri, ekolojik denge ve sürdürülebilirlik
2. Hafta  Canlılarda beslenme şekilleri, besin zinciri, besin ağı ve besin piramidi, ekolojik ilişkiler
3. Hafta  Kimyasal madde döngüleri
4. Hafta  Hava Kirliliği ve konuya yönelik etkinlikler
5. Hafta  Asit yağmurları, ozon tahribatı, küresel iklim değişimi ve konuya yönelik etkinlikler
6. Hafta  Su kirliliği ve konuya yönelik etkinlikler
7. Hafta  Vize sınavı
8. Hafta  Toprak kirliliği ve konuya yönelik etkinlikler
9. Hafta  Organik tarım ve GDO ve konuya yönelik etkinlikler
10. Hafta  Nükleer kirlenme ve elektromanyetik kirlilik ve konuya yönelik etkinlikler
11. Hafta  Ses kirliliği ve konuya yönelik etkinlikler
12. Hafta  Işık kirliliği ve konuya yönelik etkinlikler
13. Hafta  Atıklar ve konuya yönelik etkinlikler ve konuya yönelik etkinlikler
14. Hafta  Biyolojik çeşitliliğin tahribi, tür kaçakçılığı ve konuya yönelik etkinlikler
15. Hafta  Enerji kaynaklarının tükenmesi ve konuya yönelik etkinlikler
16. Hafta  Ekolojik ayak izi, su ayak izinin artması ve konuya yönelik etkinlikler
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
1
3
3
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Rabia SARIKAYA )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/erabia)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (erabia@gazi.edu.tr ; rabiasarikaya@gmail.com )