GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları/SEÖ203
Dersin Adı: Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 3 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Laboratuvar araç gereçlerini tanır ve kullanır.
Laboratuvarda güvenlik önlemlerini bilir.
Yapılandırmacı yaklaşım ve STEM Eğitimi kapsamında uygulama yapabilir.
İlkokula yönelik laboratuvar deneylerini yapar.
Deney çalışma yaprakları ve deney raporu, ders planı hazırlayabilir.
Bilimsel süreç becerilerini kazanır. Etkinlik yaparken zamanı kullanma, gözlemlerini dikkatli yapma, sınıflandırma yapma, çıkarımda bulunma, ölçme, ve
Öğrendiklerini sınıf öğretmenliği yaparken Fen Bilimleri derslerinde kullanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Laboratuvar araç gereçlerinin tanıtımı Kütle ve hacim ölçme
2. Hafta  Mikroskopta görüntü bulma ve basit mikroskop yapımı
3. Hafta  Yapılandırmacı yaklaşım ve 5E modeli
4. Hafta  STEM Eğitimi nedir? Mühendislik tasarım döngüsü
5. Hafta  STEM ders planı hazırlama ve inovasyon çalışması
6. Hafta  Yer kabuğu ve Dünya’mızın hareketleri Yer Kabuğunun Yapısı, Dünya’mızın Hareketleri Besinlerimiz, Besinler ve Özellikleri
7. Hafta  STEM Uygulamaları (problemi tanımlama, bireysel ve grup çözümü bulma, prototip çizimi, tasarım yapma, test etme, sunma)
8. Hafta  Kuvvetin Etkileri Kuvvetin Cisimler Üzerindeki Etkileri Mıknatısların Uyguladığı Kuvvet
9. Hafta  STEM Uygulamaları (problemi tanımlama, bireysel ve grup çözümü bulma, prototip çizimi, tasarım yapma, test etme, sunma)
10. Hafta  Maddenin Özellikleri Maddeyi Niteleyen Özellikler Maddenin Ölçülebilir Özellikleri Maddenin Hâlleri Maddenin Isı Etkisiyle Değişimi Saf Madd
11. Hafta  STEM Uygulamaları (problemi tanımlama, bireysel ve grup çözümü bulma, prototip çizimi, tasarım yapma, test etme, sunma)
12. Hafta  Aydınlatma Teknolojileri, Uygun Aydınlatma, Işık Kirliliği, Geçmişten Günümüze Ses Teknolojileri, Ses Kirliliği
13. Hafta  STEM Uygulamaları (problemi tanımlama, bireysel ve grup çözümü bulma, prototip çizimi, tasarım yapma, test etme, sunma)
14. Hafta   İnsan ve Çevre, Bilinçli Tüketici
15. Hafta  Basit Elektrik Devreleri
16. Hafta  STEM Uygulamaları (problemi tanımlama, bireysel ve grup çözümü bulma, prototip çizimi, tasarım yapma, test etme, sunma)
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
5
10
 Ödev
1
10
 Uygulama
5
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
1
10
 Materyal tasarlama, uygulama
5
2
10
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
6
1
6
 Sunum
6
1
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim-öğretim sürecinde sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kavram, olgu, ilke ve genellemeleri ve aralarındaki ilişkileri kavrar.X
2
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ve ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.X
3
İlkokul öğrencilerinin gelişim ve öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.X
4
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi kaynaklarına erişir ve bunları kullanır.X
5
Öğrencilerin bireysel farklılıkları ve gelişim özelliklerine dayalı olarak konu alanının gerektirdiği uygun eğitim durumlarını düzenler.X
6
Öğrenme ve öğretme sürecinde kazanımlara dayalı olarak farklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
7
Bireysel ve takım çalışmalarında aktif bir şekilde rol alarak sorumluluklarını yerine getirir, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.X
8
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili bilgi, beceri ve sorunları bilimsel sürece dayalı olarak değerlendirir.X
9
Öğrenme gereksinimleri belirler ve bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.X
10
Sanat ve kültürel etkinliklerin önemine inanarak, etkinliklere gönüllü olarak katılır.X
11
Toplumsal sorumluluk bilinciyle proje ve etkinlikler planlar.X
12
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla etkili iletişim kurar.X
13
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.X
14
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15
Farklı kültürlere saygı duyar, sosyal yaşama uyum sağlar, tutum, tavır ve davranışları ile çevresine örnek olur.X
16
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıkların bilincindedir.X
17
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.X
18
Demokratik ve etik değerlere uygun davranır.X
19
Öğrenme öğretme sürecine uygun güvenli ve nitelikli eğitim ortamının oluşturulması için ilgili kişi ve kurumlarla etkileşim kurar.X
20
Çevreyi koruma, iş güvenliği ve ilkyardım konularında yeterli bilince sahiptir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Rabia SARIKAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (erabia@gazi.edu.tr ; rabiasarikaya@gmail.com)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/erabia)