GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ/OÖE110G
Dersin Adı: TEMEL BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Melike Özer Keskin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilgisayar destekli öğretimin temel kavramlarını bilir.
Bilgisayar destekli öğretimin avantajlarını ve sınırlılıklıklarını bilir.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  [MS Publisher] Programın genel yapısı
2. Hafta   [MS Publisher] Boş yayın oluşturmak
3. Hafta  Web Günlüğü (Blog)] Web günlüğü nedir? Eğitimde nasıl kullanılır?
4. Hafta  Sosyal Ağ Nedir?
5. Hafta  [Ses kayıt ve düzenleme] Bilgisayarlarda ses kayıt yöntemi ve araçları
6. Hafta  [Video kayıt ve düzenleme] Video düzenleme programı tanıtımı
7. Hafta   Yarı dönem Sınavı
8. Hafta  Öğrenme yönetim sistemi nedir?
9. Hafta  [MS Access] Veritabanının Temel Kavramları
10. Hafta   Bilgisayar destekli öğretimde temel kavramlar
11. Hafta  Bilgisayar destekli öğretimde öğretim metodları
12. Hafta  Öğretici bilgisayar programları seçme ve değerlendirme
13. Hafta  Uzaktan öğretim temel kavramları
14. Hafta  Uzaktan öğretimde kullanılan öğretim metodları
15. Hafta  Uzaktan öğretimde kullanılan öğretim metodları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Using information technology effectively in teaching and learning : studies in pre-service and in-service teacher education / edited by Bridget So
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
3
3
9
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
3
9
 Okuma Faaliyetleri
5
4
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
3
21
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
123
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk dönemi temel alan bilgisine sahip olur ve uygular.X
2
Gelişim ve öğrenmeyi desteklemeye yönelik eğitim sürecini planlar.X
3
Sağlıklı, destekleyici ve uyarıcı eğitim ortamları düzenler.X
4
Materyal seçer, kullanır ve hazırlar.X
5
- Erken çocukluk döneminde etkin ve alternatif öğrenme yöntemlerini kullanır.X
6
Bireysel farklılıkları dikkate alarak eğitim faaliyetlerini yürütür.X
7
Ailelerle iletişim kurar ve aile katılımı sağlar.X
8
Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır.X
9
Eğitim programını değerlendirir.X
10
Çocukları farklı yollarla izler ve değerlendirir.X
11
Etkili iletişim becerileri geliştirir.X
12
Bilgiye hızlı ve doğru ulaşmayı sağlayan teknolojik gelişmeleri takip eder ve tanır.X
13
Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.X
14
Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini geliştirir.X
15
Bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur.X
16
Araştırma planlar, yorumlar ve sonuçlarını aktarır.X
17
- Erken çocukluk alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.X
18
Türkçeyi etkili, doğru ve etkili kullanır.X
19
Öğretmenlikte kendini yeniler ve geliştirir.X
20
Mesleki etkinlik ve organizasyonlara katılır.X