GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNGİLİZCE V/ING 301
Dersin Adı: İNGİLİZCE V
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  -Okutman Sibel Dervişe Cephe
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sibeld@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir önceki yıl işlenen konuların tekrarı
Günlük yaşamda ve tekrar eden olayların anlatılmasında "to be " fiilinin soru, olumlu ve olumsuz cümle yapılarında kullanılması
-Günlük yaşamda ve tekrar eden olayların anlatılmasında ve konuşma anında olan olayların aktarılmasında şimdiki zaman kullanılması
-Geçmişte yapılan olayların geçmiş zaman kullanılarak aktarılması soru,olumlu, olumsuz cümle kurabilme
Geçmişte devam eden olayları "while " bağlacı kullanarak anlatabilme; olumlu, olumsuz ve soru cümleleri oluşturabilme.
-Geçmişte başlayıp etkisi günümüze kadar devam eden olayların anlatılmasında present perfect kullanımı; olumlu, olumsuz ve soru cümlesi oluşturabilme
-Sınav haftası
-"Present perfect tense" kullanırken yet,just,already, never,ever,so far, for ve since yapılarının nasıl ve ne tür cümlelerde kullanılması
-"Present perfect" ve geçmiş zaman yapılarını karşılaştırma
-used to ve would kiplerinin geçmiş alışkanlıkları anlatırken kullanılmaları
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Geçmiş yıl ders konularının tekrarı
2. Hafta  Geniş zamanda to be fiili kullanımı olumlu,olumsuz ve soru cümle kullanımı
3. Hafta  Geniş zaman ve şimdiki zamanda olumlu,olumsuz ve soru cümle kullanımı
4. Hafta  Geçmiş zamand olumlu,olumsuz ve soru cümle kalıplarının kullanımı
5. Hafta  Past continous'da olumlu, olumsuz ve soru cümle kalıplarının kullanımı
6. Hafta  Present perfect'de olumlu,olumsuz ve soru cümle kalıplarının kullanımı
7. Hafta  Sınav haftası
8. Hafta  Present perfect ile just, yet,never,ever, already, so far, since ve for kullanımı
9. Hafta  Present perfect & geçmiş zaman kullanımı
10. Hafta  used to / would-geçmiş alışkanlık
11. Hafta  Gelecek zaman da be going to, will ve şimdiki zaman kullanımı
12. Hafta  Kipler may/can/should/have to/has to
13. Hafta  Sıfatlar
14. Hafta  Zarflar
15. Hafta  Sıfatların karşılaştırılması
16. Hafta  Sıfatların en üstünlük gösteren yapıları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  The Worksheets, Main Approach (Cahit Şeremet & Mehmet Öztuna, Haziran'97)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
67
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X