GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ-I/KİM493
Dersin Adı: İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ-I
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Özcan YALÇINKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~oyalcinkaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  oyalcinkaya@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İş sağlığı ve güvenliği ve güvenlik kültürünü tanımlar. İş sağlığı ve güvenliğinin tarihçesini ve iş sağlığı ile ilgili uluslar arası kuruluşları tanı








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş: İş sağlığı ve güvenliğinin önemi.
2. Hafta  İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kuruluşlar.
3. Hafta  İş sağlığı ve güvenliği genel mevzuatı
4. Hafta  OHSAS 18000 İş Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetim Standardları
5. Hafta  OHSAS 18000 İş Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetim Standardları
6. Hafta  Kimyasal risk etmenleri
7. Hafta  Kimyasal risk etmenleri
8. Hafta  Malzeme güvenlik bilgi formlarının açıklanması
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Yangın ve patlama tehlikeleri: yanıcı sıvılar, ekzotermik tepkimeler
11. Hafta  Yangın sınıfları ve yangın söndürmede kullanılan maddeler.
12. Hafta  Kaynak işlerinde iş sağlığı ve güvenliği
13. Hafta  Kapalı ortamlarda iş sağlığı ve güvenliği
14. Hafta  Kapalı ortamlarda iş sağlığı ve güvenliği
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   1. Laboratuar Güvenliği; M. Canel, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları No: 26, (2002) 2. HazardousChemical Database; TheUniversity of AkronDept. of Chemistry 3. Hazards in theChemicalLaboratory; L. Bretherick, TheRoyalSociety of Chemistry, London, (1981) 4. Sincherheit in chemischenundverwandteLaboratorien; F. Heske, VerlangChemie, Weinheim (1983)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
78
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X