GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL FİZİK II/FİZ 102
Dersin Adı: GENEL FİZİK II
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mehmet Kasap
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/mkasap
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mkasap@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Temel elektrik yükünün ve elektrik alanın özelliklerini kavamak. Coulomb Yasasını kavramak ve ilgli problemleri çözebilmek
Elektrik akısını ve Gauss Yasasını kavramak. Gauss Yasasını iletkenlere ve yalıkanlara uygulayabilmek.
Elektrisel Poatansiyel, potansiel farkı ve potansiyel enerji kavramlarını anlamak. Elektrik alanı ile potansiyeli arasındaki ilişkiyi anlamak ve ilg
Sığa tanımını ve kondansatörlerin tanımını anlaması. Çeşitli geometrideki kondansatörlerin sığalarını hesaplayabilmesi.
Akım, Direnç kavramlarını anlamak ve doğru akım devrelerini analiz edebilmek.
Manyetik kaynaklarını ve özelliklerini anlamak. Biot-Sawart, Amper ve Faraday Kanunlarını öğrenmek ve uygulamalarını yapabilmek.
Özindüksiyon ve karşılıklı indüktans olayrını kavramak.
Alternatif akım devrelerini analiz edebilmek.
Elektrmanyatik dalgaların temel özelliklerini kavramak.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüzyüze eğitim ve ödevlerle yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Elektrik alanları
2. Hafta  Gauss Yasası
3. Hafta  Elektrrksel potansiyel
4. Hafta  Sıga ve dielektrikler
5. Hafta  Akım ve direnç
6. Hafta  Doğru akım devreleri
7. Hafta  Manyetik alanlar
8. Hafta  Manyetik alanın kaynakları
9. Hafta  Manyetik alanın kaynakları
10. Hafta  Vize Haftası
11. Hafta  Faraday Yasası
12. Hafta  İndüktans
13. Hafta  Alternatif akım devreleri
14. Hafta  Elektromanyetik dalgalar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Zorunlu; Fen ve Mühendislik İçin Fizik (Elektrik ve Manyetizma) Serway-Beichner Çeviri Editörü Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösteri
 -- STAJ / UYGULAMA
  -----------
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
35
 Ödev
5
5
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
6
84
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
5
25
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
139
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Kimya biliminin hangi kavramlarla bilgi üretmekte olduğunu öğrenmek.X
2
Bilimsel bakış açısının ve değerlendirme yönteminin yararlarını öğrenmek.X
3
Temel Kimyasal konular hakkında bilgi sahibi olmak.X
4
Sosyolojik perspektifleri eleştirel bir bakış açısı ile tartışmak; bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit etmek.X
5
Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle meslek ve gündelik yaşamında kullanabilmek.X
6
Toplumsal soru ve sorunlarla ilgili diğer bilimlerle bağlantı kurmak; bilginin diğer yakın bilimlerin bilgileriyle benzerlik ve farklılığını öğrenmek.X
7
Yazılı ve görsel bilgi ve veri kaynaklarına ulaşma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi kuramsal analiz ve uygulama açısından değerlendirme.X
8
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek.X
9
Bir yabancı dili kullanarak kimya alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.X
10
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek.X
11
Kimya alanındaki bilgi ve deneyimini sürekli olarak canlı tutmak; bu bilgisini başkaları ile paylaşarak zenginleşmek; öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilmek.X