GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KALİTE YÖNETİMİ I/FİZ439
Dersin Adı: KALİTE YÖNETİMİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 7 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Pervin ARIKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/pervin
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  pervin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kalite temel kavramlar ve terimleri tanımlayabilme
Kalite yönetimi,güvence ve kontrolünü tanımlayabilme
ISO EN TS 9001 standardının şartlarını kavrayabilme
ISO EN TS 17025 standardının şartlarını kavrayabilme
Ürün,hizmet, deney ve kalibrasyon laboratuarları kapsamındaki çalışma alanlarında bu standardları uygulayabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kalite temel kavramlar ve terimler
2. Hafta  Kalite temel kavramlar ve terimler
3. Hafta  Akretidasyon,belgelendirme,deney ve muayene
4. Hafta  Kalite yönetimi,güvence ve kontrolü
5. Hafta  Kalite sistem standartları
6. Hafta  ISO EN TS 9001 Kalite sistem şartları
7. Hafta  ISO EN TS 9001 Kalite sistem şartları
8. Hafta  ISO EN TS 9001 Kalite sistem şartları
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Esnek Olmayan Çarpışma
11. Hafta  ISO EN TS 9001 Kalite sistem şartları
12. Hafta  ISO EN TS 17025 deney ve kalibrasyon lab. yeterlilik şartları
13. Hafta  ISO EN TS 17025 deney ve kalibrasyon lab. yeterlilik şartları
14. Hafta  ISO EN TS 17025 deney ve kalibrasyon lab. yeterlilik şartları
15. Hafta  ISO EN TS 17025 ile ISO EN TS 9001 şartlarının karşılaştırılması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Quality Assurance Principles for analytical Labs.F.Garfield IAEA lecture notes ISO, TSE standartları ve dökümanları ,Öğretim üyesinin ders notlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru‐Yanıt, Gösterme, Uygulama ‐ Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
10
 Uygulama
1
5
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
0
0
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
15
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
107
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X