GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ISI TRANSFER SİSTEMLERİNİN FİZİĞİ II/FİZ342
Dersin Adı: ISI TRANSFER SİSTEMLERİNİN FİZİĞİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Raşit AHISKA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/ahiska
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ahiska@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Isı transfer teorisinin ve uygulaması. Isı transfer sistemlerde ısının yayılma mekanizmaları ve ısıl kontrol sistemlerin teknolojileri. Isı boruları t








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Isı boru teorisi.
2. Hafta  Yüzeysel kuvvetler ve kılcal fenomen.
3. Hafta  İnce filmlerde ayırıcı basınç.
4. Hafta  Isı boru fitilerin üretim teknolojileri.
5. Hafta  Isı boru fitilerin özellikleri.
6. Hafta  Isı boruların çalışma kriterleri.
7. Hafta  Isı borularda buharlaşma-yoğunlaşma çalışma döngüsünün faz diyagramları.
8. Hafta  Isı borularda kriz olayları.
9. Hafta  Isı boruların bazı hesaplama yöntemleri.
10. Hafta  Isı boruların ısı iletim yeteneğinin hidrodinamik analizi.
11. Hafta  Vize sınavı
12. Hafta  Düz ve bükümlü ısı boruların ısı iletim yeteneğinin hesaplama algoritmaları.
13. Hafta  Elektronik sistemler için düz ve bükümlü ısı boruların tasarımı.
14. Hafta  Termoelektrik sistemler için düz ve bükümlü ısı boruların tasarımı.
15. Hafta  Uzay sistemler için bükümlü ısı boruların tasarımı.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Öğretim elemanı ders notları. 2. A. Faghri, Y. Zhang, and J. R Howell, Advanced Heat and Mass Transfer, copyright 2010 by Global Digital Press, 974 pages, 385 figures, 410 problems and 78 examples, ISBN: 097-0-9842760-0-4 3. A. Faghri and Zhang, Y., Transport Phenomena in Multiphase Systems, copyright 2006 by Elsevier, 1012 pages, 403 figures, 292 problems and 63 examples, ISBN: 1-12-370610-6. 4. A. Faghri, Heat Pipe Science and Technology, copyright 1995 by Taylor & Francis Incorporated, 912 pages, 319 illustrations, ISBN1-56032-383-3.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
1
14
 Okuma Faaliyetleri
14
1
14
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
8
2
16
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X