GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
LAZER FİZİĞİ/FİZ332
Dersin Adı: LAZER FİZİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Sefer Bora LİŞESİVDİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://sblisesivdin.ndct.org
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  bora@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ağırlıklı olarak yarıiletken lazerlerin çalışma prensipleri, özellikleri, üretimi ve uygulamaları ve genel olarak lazer çeşitleri hakkında da bilgilen








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Lazerlerin tarihçesi, Lazerler hakkında genel bilgiler
2. Hafta  Optik geçişler, Nüfus terslenmesi
3. Hafta  Optik rezonans oyuğu, Rezonatorlar, Spektral dağılım, Kazanç ve kayıplar
4. Hafta  Modlar, Lazer ışığının özellikleri
5. Hafta  Lazer çeşitleri, Katı, Gaz ve Sıvı Lazerler
6. Hafta  Yarıiletken optoelektronik aygıtlar. Işık yayan diyotlar (LED)
7. Hafta  Yarıiletken lazerlerin çalışma prensipleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Yarıiletken lazer çeşitleri, Tek ve Çift Heteroeklemli Yarıiletken Lazerler
10. Hafta  Düşük Boyutlu Yarıiletken Lazerler, Kuantum Kuyulu ve Kuantum Noktalı Yarıiletken Lazerler, Yüzey Salınımlı Yarıiletken Lazerler (VCSEL)
11. Hafta  Yarıiletken Lazer Diyotların Karakterizasyonu
12. Hafta  Lazer yapımında kullanılan Malzemeler, Lazerlerin Parametrelerin Kötüleşmesi, Lazer Uygulamaları
13. Hafta  Işık Dönüştürücüler- Detektörler ve Güneş Pilleri
14. Hafta  Fotodetektörlerin Genel Özellikleri, Yarıiletken Detektör Malzemeleri
15. Hafta  Yarıiletken Detektör çeşitleri, Fotodetektörlerin uygulamaları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. “SemiconductorDevices”, S.M. Sze, John Wiley&Sons, INC. 2. “Katıhal Fiziği” J.R. Hook, H.E. Hall, John Wiley&Sons, 1998 ''Quantum WellLasers'', Peter S. Zory, 1993 3. “LaserHandbook-Vol 1”, F.T. Arecchiand E.O. Schulz-Dubois, North Holland (1972). 4. “MolecularBeamEpitaxyandHeterostructures”, Leroy L. Chang, KlausPloog. 5. “Quantum WellLasers” Peter S. Zory, AcademicPress (1993). 6. “Optoelektronik, Değişim Yayınları” İ. Okur-Çeviri, 2000, Orijinal: J.F.B.Hawkes and J.Wilson, ‘Optoelectronics’, PrenticeHall, Second Edition, NY, 1985.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
2
3
6
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
111
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X