GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HIZLANDIRICI TEKNOLOJİLERİ VE UYG./FİZ324
Dersin Adı: HIZLANDIRICI TEKNOLOJİLERİ VE UYG.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 6 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Pervin ARIKAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   websitem.gazi.edu.tr/site/pervin -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI -- Maks. Karakter: 500 pervin@gazi.edu.tr websitem.gazi.edu.tr/site/pervin -- ÖĞRET&am
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   pervin@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Parçacık hızlandırıcıları fiziğinin temel parametrelerini tanımlayabilme
Hızlandırma elektrodinamiğini açıklayabilme
Hızlandırıcıları tiplerini parametrelerine göre tanımlayabilme
Hızlandırıcı teknolojilerini anlayabilme
Hızlandırıcıların uygulama alanlarını açıklayabilme




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel parçacıklar ve özellikleri
2. Hafta   Özel göreliliğin temelleri
3. Hafta  Elektrodinamiğin temelleri
4. Hafta  Parçacık hızlandırıcılarının temel elemanları,demet kaynakları
5. Hafta  Hızlandırma mekanizması ve demet optiği
6. Hafta  Doğrusal hızlandırıcılar
7. Hafta  Dairesel hızlandırıcılar
8. Hafta  Dairesel hızlandırıcılar ve çarpıştırıcılar
9. Hafta   Ara sınav
10. Hafta   Sinkrotron ışınımı ve uygulamaları
11. Hafta  Sinkrotron ışınımı ve uygulamaları
12. Hafta  Proton ve iyon hızlandırıcılarının uygulama alanları, nötron demetleri ve uygulamaları
13. Hafta  Serbest elektron laseri ve uygulamaları
14. Hafta  Türk hızlandırıcı kompleksinin (TAC) temel elemanları, TAC’da hedeflenen temel ve uygulamalı araştırmalar
15. Hafta  Türkiye'deki hızlandırıcı tesisleri ve uygulamaları
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Introduction to the Physics of High Energy Accelerators, D.A. Edwards and M.J. Syphers, John Wiley & Sons, 1993 Particle Accelerators I, H. Widemann, Springer-Verlag, 1993 Application of accelerators in research and industry ,J.L.Duggan and I.L .Morgan ,Texas,2002
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
   yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
5
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
10
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X