GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
RADYASYON FİZİĞİ/FİZ323
Dersin Adı: RADYASYON FİZİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Başar Şarer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sarer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sarer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Radyoaktif bozunma yasaları, doğal radyoaktivite hakkında bilgi sahibi olur.
Bazı temel nükleer reaksiyonlarla ilgili bilgileri öğrenir.
Radyasyon ölçüm sistemleri ve Radyoaktivite doz birimlerini öğrenir.
İyonlaştıran Radyasyonun biyolojik etkileri ve iyonlaştıran radyasyondan korunma hakkında bilgi sahibi olur.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Radyasyonun tanımı , radyasyon türleri
2. Hafta  Radyoaktif bozunma kanunu
3. Hafta  Radyoaktifliğin üretilmesi ve bozunumu
4. Hafta  Radyoaktif bozunma; alfa bozunumu
5. Hafta  Radyoaktif bozunma; beta bozunumu
6. Hafta  Radyoaktif bozunma ; gama bozunumu
7. Hafta  Nükleer reaksiyonlar; fisyon, kendiliğinden fisyon ve füzyon
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Radyasyonun madde ile etkileşmesi
10. Hafta  Nükleer radyasyonların ölçülmesi
11. Hafta  Nükleer radyasyonların ölçülmesi
12. Hafta  Radyasyon ölçüm birimleri
13. Hafta  Radyasyonun biyolojik etkileri
14. Hafta  Radyasyonun biyolojik etkileri
15. Hafta  Radyasyondan korunma
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Nükleer Fizik I.Cilt-1, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme Yay. 2002, Ankara. 2- Radyasyon ve Radyasyondan Korunma Fiziği, Çeviri Editörleri; Güneş Tanır, M. Hicabi Bölükdemir, K. Koç, Palme Yayınevi, 2013.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Sunuş Yolu ile Öğretim, Düz Anlatım, Soru-cevap
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
1
4
4
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
1
7
7
 Sunu hazırlama
1
7
7
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X