GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ/FİZ223
Dersin Adı: AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Şule UĞUR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/suleugur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  suleugur@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Akışkanlar mekaniği problemlerinin modellenmesi için gerekli koordinat sistemi ve fiziksel değişkenleri belirleyebilme.
Akışkanlar mekaniğinde iç ve dış potansiyel ve viskoz akış problemlerini analitik ve nümerik metotlarla çözebilme.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  GİRİŞ ve TEMEL KAVRAMLAR Kaymama Koşulu,Akışkanlar Mekaniğinin Bir Kısa Tarihçesi, Akışkanların Sınıflandırılması,
2. Hafta  GİRİŞ ve TEMEL KAVRAMLAR Sistem ve Kontrol Hacmi, Boyutların ve Birimlerin önemi, Mühendislik Problemlerinin Matematiksel modellemesi
3. Hafta  AKIŞKANLARIN ÖZELLİKLERİ Yoğunluk ve Bağıl Yoğunluk, Buhar Basıncı ve Kavitasyon,Enerji ve Özgül Isılar
4. Hafta  AKIŞKANLARIN ÖZELLİKLERİ Sıkışabilirlik Katsayısı, Viskozite, Yüzey Gerilimi ve Kılcallık Etkisi
5. Hafta  BASINÇ ve AKIŞKAN STATİĞİ Basınç, Manometre, Barometre ve Atmosferik Basınç
6. Hafta  BASINÇ ve AKIŞKAN STATİĞİ Akışkanlar Statiğine Giriş, Dalmış Düz Yüzeylerdeki Hidrostatik Kuvvetler
7. Hafta  BASINÇ ve AKIŞKAN STATİĞİ Yüzme ve Kararlılık, Rijit Cisim Hareketi Yapan Akışkanlar, Problemler
8. Hafta  AKIŞKAN KİNAMATİĞİ Langrange ve Euler Tanımlamaları, Akış Görselleştirme Esasları
9. Hafta  AKIŞKAN KİNAMATİĞİ Akış Verilerinin Çizimleri, Diğer Kinetik Tanımlamalar
10. Hafta  AKIŞKAN KİNAMATİĞİ Reynolds Transport Teoremi Problemler
11. Hafta  Ara Sınav
12. Hafta  KÜTLE BERNOULLI ve ENERJİ DENKLEMLERİ Kütle Korunumu, Mekanik Enerji ve Verim
13. Hafta  KÜTLE BERNOULLI ve ENERJİ DENKLEMLERİ Bernoullı Denkemi, Bernoullı Denkleminin Uygulamaları Bernoulli
14. Hafta  KÜTLE BERNOULLI ve ENERJİ DENKLEMLERİ Genel Enerji Denklemi, Daimi Akışkanların Enerji Analizi Problemler
15. Hafta  AKIŞ SİSTEMLERİNİN BOYUT ANALİZİ Newton'un Yasaları ve Momentumun Korunumu, Doğrusal Momentum Denklemi,Açısal Momentum Denklemi Problemler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları, Yunus A. Çengel John M. Cimbala, Güven Bilimsel Kitabevi, 2012, İzmir 2. Fundamentals of Fluid Mechanics, B.R.Munson, D.F.Young, T.H. Okiishi, John Wiley&Sons Inc.1998 3. Elementary Fluid Mechanics, J.Vennard, R.Street, John Wiley&Sons Inc.1976 4. Fluid Mechanics, V.L.Streeter, B.Wiylie, K.Bedford, Mc Graw-Hill,1998
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Ders anlatımı sırasında örnek ve problemler çözülür. Öğrenciye araştırma konusu ve problem şeklinde ödev verilir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
106
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X