GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİYOFİZİK/FİZ221
Dersin Adı: BİYOFİZİK
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ziya MERDAN, Prof. Dr. Selim ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sacar, http://websitem.gazi.edu.tr/site/ziyamerdan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ziyamerdan@gazi.edu.tr;zmerdan1967@hotmail.com;sacar@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İnsan vücut yapısının genel özelliklerini tanıyıp bunlarla işlem yapabilecek hale gelme.
Hareket yasalarını anlama , kullanabilme ve bunlarla hesap yapabilme.
Parçacıkların hareketini anlama , kullanabilme ve bunlarla hesap yapabilme.
Parçacıkların düzlemsel hareketini anlama , kullanabilme ve bunlarla hesap yapabilme.
Statik ve iç kuvvetleri anlama ,kullanabilme ve bunlarla hesap yapabilme.
İmpuls,Momentum ve enerji transferini anlama , kullanabilme ve bunlarla hesap yapabilme.
Üç boyutlu hareketi anlama , kullanabilme ve bunlarla hesap yapabilme.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan vücut yapısı,kaslar,tendonlar,bağ dokular ve kemikler
2. Hafta  Hareket yasaları,Newton hareket yasaları ve uygulamalar.
3. Hafta  Parçacıkların hareketi,lineer momentumun korunumu,kütle merkezi ve hareketi.
4. Hafta  Parçacıkların düzlemselhareketi,açısal hız,açısal ivme,açısal momentum
5. Hafta  Statik denge ve denklemleri,Ağırlık kaldırma
6. Hafta  İç kuvvetler ve insan vücudu.Kas iskelet sisteminin kompleks yapısı
7. Hafta  İmpuls,momentum ve enerji
8. Hafta  İmpuls,momentum ve enerji:insan vücut dinamiğine uygulamaları
9. Hafta  Üç boyutta hareket ve uygulamaları.
10. Hafta  Ara Sınav
11. Hafta  Üç boyutta hareket ve uygulamaları (devam) Atma ve çarpma problemlerine uygulamalar
12. Hafta  Bazı spor branşlarında biyomekanik uygulamalar
13. Hafta  İnsan vücudunun geometrik özellikleri
14. Hafta  Biyomekanik ölçüm düzenekleri ve yöntemleri
15. Hafta  Öğrenci sunumları. Ders içi dönem sonu değerlendirilmesi ve öğrenim çıktılarının tartışılması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ferit Pehlivan, Biyofizik, Pelikan Yayıncılık, 2011 5. Baskı Aydın Tözeren, Human Body Dynamics:ClassicalMechanicsand Human Movement, ,Springer,Newyork, 2000 Introductıonto Sports Biomechanics,R.Barlett,Routledge,London,2007
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-cevap, materyal sunumu
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
1
3
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X