GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I/FİZ122
Dersin Adı: BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Gökay Uğur
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/gokay/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gokay@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
İkili sayı sistemi ve bilgisayarların mimarisini anımsar
Bilgisayar algoritması tasarlar,
Fortran programlama dili ve komutlarını kullanır,
Fortran kodlarındaki problemleri çözümler,
Mühendislik ve fizik problemler için Fortran programları geliştirir,
Fortran kaynak kodlarını Windows ve Linux ortamlarında derler



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Programlama ödevleri, Lab.fortran uygulamaları.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Fortran Programlama Dili Tarihçesi, diğer dillerle karşılaştırılması, Kaynaklar ve Ders tanıtımı
2. Hafta  Derleme, Hata ayıklama, Editör kullanımı, mevcut derleme programları, editorler, Uygulama ve problem çözümü
3. Hafta  Windows işletim sisteminde derleme çeşitleri, LINUX ortamında derleme ve program yazma
4. Hafta  Fortran Değişkenleri, Sayı tipleri, Format, Okuma ve Yazma deyimleri, Uygulama ve problem çözümü
5. Hafta  Serbest ve Formatlı Okuma/Yazma, Temel Kütüphane Fonksiyonları,
6. Hafta  Karşılaştırma Deyimleri , Döngüler, Uygulama ve problem çözümü
7. Hafta  Alt Programlar, FUNCTION ve benzeri deyimler, Alt program çağırma
8. Hafta  Diziler, Dinamik Diziler, Uygulama ve problem çözümü
9. Hafta  Gösterici (Pointer) Kavramı, Katarlar (Stringler), Yapısal Veri Tipleri
10. Hafta  Dosya Yönetimi
11. Hafta  Ara Sınav
12. Hafta  Modül Kavramı, Uygulama ve problem çözümü
13. Hafta  Kütüphane Fonksiyonları Listesi ve diğer komutlar
14. Hafta  Karmaşık Sayılar, Tarih-Saat Fonksiyonları uygulamalar için program yazma, Uygulama ve problem çözümü
15. Hafta  Fortran Programala dili için Çizim Kütüphaneleri, örnekler
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Fortran 90 & 95 & 2000 (Aynur Uysal, Mithat Uysal) Beta Yayınevi COMPUTER PROGRAMMING IN FORTRAN 90 AND 95 (V. RAJARAMAN) Fortran 90/95 Explainedby Michael Metcalf Fortran 90/95 forScientistsandEngineersbyStephen J. Chapman
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
2
8
 Okuma Faaliyetleri
2
2
4
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
6
12
 Materyal tasarlama, uygulama
2
4
8
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
2
2
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X