GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİZİK LABORATUVARLARI GÜVENLİĞİ/FİZ127
Dersin Adı: FİZİK LABORATUVARLARI GÜVENLİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Selim ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sacar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sacar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi alan öğrenciler, laboratuarda çalışma prensiplerini öğrenmiş olacaklardır.
Öğrenci laboratuarları başta olmak üzere nükleer ve katıhal gibi araştırma laboratuarlarında yapılacak deneyler için güvenlik açısından laboratuar ha
Laboratuar çalışmaları esnasında kendi güvenliklerini sağlamayı öğreneceklerdir.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Güvenli çalışmanın önemi
2. Hafta  Laboratuvar çalışmasına başlamadan önce yapılacak işlemler
3. Hafta  Kimyasal madde ortamı
4. Hafta  Cihazlar ve malzemeler
5. Hafta  Malzemelerin temizlenmesi ve atık maddelere uygulanan işlemler
6. Hafta  Yangın ve patlama tehlikeleri
7. Hafta  Elektrikli cihazlarla çalışma
8. Hafta  Elektrikli cihazlarla çalışma
9. Hafta  Laboratuvar çalışması
10. Hafta  Ara sınav
11. Hafta  Sağlığı etkileyen toksikolojik ve benzer tehlikeler
12. Hafta  Solunumla gelebilecek tehlikelerden korunma
13. Hafta  Kazalarda ilk yardım
14. Hafta  Laboratuvar çalışması sonrası yapılacak işlemler
15. Hafta  Laboratuvar çalışması.Ders içi dönem sonu değerlendirilmesi ve öğrenim çıktılarının tartışılması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Canel M. Laboratuvar Güvenliği, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi, Döner Sermaye İşletmesi Yayınları No: 26, Ankara, 2002
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-cevap, sunum
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
1
5
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
0
0
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
1
5
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
1
3
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
102
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X