GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÜKLEER FİZİK I/FİZ305
Dersin Adı: NÜKLEER FİZİK I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  TÜRKÇE
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Güneş TANIR, Doç. Dr. M. Hicabi Bölükdemir, Prof. Dr. Şeref Okuducu, Prof. Dr. Başar ŞARER
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/gunes; http://websitem.gazi.edu.tr/site/okuducu; http://websitem.gazi.edu.tr/site/hicabi; http://websitem.gazi.edu.tr/site/sarer
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gunes@ gazi.edu.tr; mustafahicabi@gmail.com, sarer@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çekirdek ile ilgili alt yapı oluşturmak.
Çekirdek modelleri, çekirdek bozunumları hakkında bilgi edinmek.
Nükleer olaylar hakkında genel kavramları öğrenmek ve uygulamak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Temel Kavramlar, Tarihçe, Terminoloji, Birimler ve Boyutlar
2. Hafta  Açısal momentum kuantum teorisi, parite, kuantum istatistiği
3. Hafta  Nükleer özellikler, çekirdeklerin kütle ve bolluğu, bağlanma enerjisi
4. Hafta  Nükleer elektromanyetik momentler, uyarılmış durumlar
5. Hafta  Nükleer kuvvetler, Döteron, ve Özellikleri
6. Hafta  Değiş Tokuş kuvvet Modeli
7. Hafta  Nükleer Modeller, kabuk modeli,
8. Hafta  Çekirdeğin Kabuk Modeline göre özelliklerinin uygulamaları
9. Hafta  Radyoaktif Bozunma
10. Hafta  Ara Sınav
11. Hafta  Alfa Bozunumu ve spektroskopisi, seçim kuralları
12. Hafta  Beta Bozunumu ve Spektroskopisi, seçim kuralları
13. Hafta  Gamma bozunumu ve Spektroskopisi, seçim kuralları
14. Hafta  Bozunma Şemaları üzerine spektroskopi uygulamaları
15. Hafta  Problem Çözümleri
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1- Radyasyon ve Radyasyondan Korunma Fiziği, Çeviri Editörlkeri; Güneş Tanır, M. Hicabi Bölükdemir, K. Koç, Palme Yayınevi, 2013. 2- Nükleer Fizik I.Cilt-1, K.S.Krane, Çeviri Editörü; Başar Şarer, Palme yay. 2002, Ankara.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
4
8
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
120
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X