GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTROMAGNETİK TEORİ I/FİZ204
Dersin Adı: ELEKTROMAGNETİK TEORİ I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. M. Mahir Bülbül, Prof. Dr. Nezihe Çalışkan, Yrd. Doç. Dr. Metin YILMAZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   mahir@gazi.edu.tr, metiny@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   mahir@gazi.edu.tr, metiny@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Günümüzdeki özellikle, elektromagnetik etkileşmeler , elektromagnetik dalgalar ve bunlara bağlı teknolojilerdeki en son gelişmeleri takip ederek ye








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Elektrik ve magnetizma, fizite temel matematik metodları dersleri
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Vektör cebri, türev ve integral hesabı,
2. Hafta  Vektör cebri, türev ve integral hesabı,
3. Hafta  Koordinat sistemleri, elektrostatik,
4. Hafta  Koordinat sistemleri, elektrostatik,
5. Hafta  Potansiyel hesaplama yöntemleri
6. Hafta  Potansiyel hesaplama yöntemleri
7. Hafta  Potansiyel hesaplama yöntemleri
8. Hafta  Potansiyel hesaplama yöntemleri
9. Hafta  Potansiyel hesaplama yöntemleri
10. Hafta  Potansiyel hesaplama yöntemleri
11. Hafta  Ara Sınav
12. Hafta  Madde içinde elektrostatik alan
13. Hafta  Madde içinde elektrostatik alan
14. Hafta  Magnetostatik.
15. Hafta  Magnetostatik.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Elektromagnetik Teori, D. J. Griffits, Çev.: Bekir Karaoğlu, ARTe – Bilgitek Yay. (1996) 2. Elektromagnetik Teori, Pollack & Stump, Çeviri Edt.: Ş. Türköz, Z. Z. Aydın, M. Zengin, Gazi Kitabevi.(2004) 3. Klasik Elektrodinamik, J. J. Jackson, Çev.(Ders notu) Z. Z. Aydın, A. Ü. Fen Fak. Yay.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Tahtada yüzyüze ders anlatarak, haftalık ödev vererek
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
5
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
4
64
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
5
3
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
3
1
3
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
4
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
131
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X