GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DİFERANSİYEL DENKLEMLER I/MAT241
Dersin Adı: DİFERANSİYEL DENKLEMLER I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 3 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Mustafa Fahri AKTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mfahri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mfahri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Diferansiyel denklemlerin çözüm tekniklerini öğrenme.
Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin varlık ve tekliğinin araştırılmasını öğrenme.
Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin fiziğe uygulanmasını öğrenme.
Yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemlerin çözüm tekniklerini öğrenme.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Diferansiyel Denklem, Basamak ve Derece tanımları, Çözümler ve Çeşitleri, Diferansiyel Denklemlerin oluşturulması
2. Hafta  Matematiksel Modeller, Değişkenlerine Ayrılabilen Diferansiyel Denklemler
3. Hafta  Homojen Diferansiyel Denklemler, Tam Diferansiyel Denklemler
4. Hafta  İntegral Çarpanı Yöntemi, Lineer Diferansiyel Denklemler
5. Hafta  Bernoulli Diferansiyel Denklemi, Riccati Diferansiyel Denklemi Değişken Değiştirme ile Çözüm
6. Hafta  Varlık ve Teklik teoremleri
7. Hafta  Dik Yörüngeler, Eğik Yörüngeler Birinci mertebeden Diferansiyel denklemlerin fiziğe uygulamaları
8. Hafta  Birinci mertebeden yüksek dereceden Diferansiyel denklemleri tanıma ve çözüm teknikleri
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  y ye Göre Çözülebilen Denklemler, x e Göre Çözülebilen Denklemler
11. Hafta  Lagrange ve Clairaunt Denklemleri, Aykırı Çözümler, Zarflar
12. Hafta  n-inci Basamaktan Lineer Denklemler, Wronskiyen ve Lineer Bağımsızlık, Sabit Katsayılı Lineer Homojen Denklemler
13. Hafta  Operatör Yöntemi
14. Hafta  Parametrelerin Değişimi Yöntemi
15. Hafta  Euler Diferansiyel Denklemi ve çözüm yöntemi
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Mehmet Çağlayan, Adi Diferansiyel Denklemler, Dora Yayıncılık, S. L. Ross, (1974), Differential Equations.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
7
4
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X