GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEKTRONİK I/FİZ208
Dersin Adı: ELEKTRONİK I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Selim ACAR
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sacar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sacar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dersi alan öğrenciler öncelikle yarıiletken devre elemanlarını ve çalışma tekniklerini öğrenir.
Bu devre elemanlarının üretiminde Fizikçilerin yerini görürler.
Bu devre elemanlarının kullanıldığı elektronik devreleri öğrenirler ve analitik çözüm yaparlar.
Bu devrelerin kullanıldığı elektronik cihazları ve günlük hayattaki uygulamalarını öğrenirler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İletken, yalıtkan ve yarıiletkenlerin fiziksel yapıları, n-tipi, p-tipi ve pn eklemi oluşturulmasının temel fiziksel prensipleri.
2. Hafta  Pn eklemi (diyot) uygulamaları ve analizleri
3. Hafta  Diyot uygulamaları ve analizleri
4. Hafta  Zener diyot ve uygulamaları
5. Hafta  Tristor (SCR) ve Triyakuygulamaları
6. Hafta  Güç elektroniği
7. Hafta  Pnp eklemi Transistorler
8. Hafta  BJT Transistor ve uygulamaları
9. Hafta  BJT Transistor ve uygulamaları
10. Hafta  Ara Sınav
11. Hafta  BJT Transistörlü devre tasarımları
12. Hafta  FET Transistörler
13. Hafta  FET Transistörler ve uygulamaları
14. Hafta  FET Transistörlü devre tasarımları
15. Hafta  Öğrenci sunumları. Ders içi dönem sonu değerlendirilmesi ve öğrenim çıktılarının tartışılması
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi, Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky, Palme yayınevi, 2012 Katıhal Elektroniği Devre Elemanları, Ben G. STREETMAN, Sanjay Kumar BANERJEE, Palme yayınevi, 2014
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-cevap, materyal sunumu
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
0
0
 Okuma Faaliyetleri
3
3
9
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
3
12
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bilimsel düşünme becerisini kazanabilme.X
2
Bağımsız araştırma ve inceleme yapabilme.X
3
Dikkatli bir gözlemci ve analitik düşünme yeteneklerini kazanabilme.X
4
Fizik yasaları ile canlı sistemlerin analizini yapabilme.X
5
Matematik, Kimya ve Biyoloji temel bilimleri ile iletişim kurabilme.X
6
Fizik problemlerini öğrenme ve öğretebilme yeteneğini kazandırabilme.X
7
Fizik kavramlarının önemini kavrama, uygulama ve anlatabilme.X
8
Doğa olaylarının anlaşılmasını sağlayacak teknolojinin gelişimini sağlayabilme.X
9
Düşünme, üretme, tartışma ve sorgulama yeteneklerini geliştirilebilme.X
10
Nükleer Tıp, Sağlık Fiziği ve Medikal Fizik alanındaki gelişmelere katkı sağlayabilme.X
11
Bilgisayar destekli problemlerin çözümü için algoritma ve program yazma yeteneğine sahip olabilme.X
12
Bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneğini geliştirebilme.X
13
Gelişen teknolojiye paralel olarak kendisini geliştirebilme.X