GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MATEMATİK TARİHİ II/MAT2016
Dersin Adı: MATEMATİK TARİHİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 4 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Matematik kavramlarının doğuşu ve gelişimi hakkında bakış açısı edinir.
Mısır,Çin,Maya, hint matematiğindeki tarihsel gelişimleri öğrenir
Matematiğin gelişiminde katkıları olan Türk İslam matematikçilerini ve diğer matematikçileri tanıma
19. ve 20. yüzyıl matematikçilerini ve kadın matematikçileri tanır
20 yy da matematikte gelişmeler; Teknoloji, biyoloji, finans vs alanlarında matematiğin uygulamalarını öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilim Tarihinde Matematik, Matematiğin Önemi, Matematiğin Bilimler İçindeki Yeri,
2. Hafta  Matematik Tarihinde Bilgi Kaynakları Matematiğin Sınıflandırılması
3. Hafta  Mısır ve Mezopotamya Babil Matematiği,
4. Hafta  Hint, Çin Maya Matematiği.bu dönem matematikçileri ve eserleri
5. Hafta  Yunan Matematiği, Cebir, Geometri,Trigonometrinin Tarihsel Gelişimi
6. Hafta  İslam medeniyetinde matematiğin gelişimi
7. Hafta   Türk İslam Matematikçileri, Türk-İslam Dünyası'nda Cebir, Geometri, Trigonometri
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Türk İslam Matematikçileri, islam matematiğinin batı dünyasına etkileri
10. Hafta  Batıya matematiğin girişi ve gelişimi
11. Hafta   17. 18. yy matematikçileri
12. Hafta  19.yy matematikçileri,Klasik Matematik Dönemi , Modern Matematik Çağı Ödevlerin sunumu
13. Hafta  Kadın matematikçiler Ödevlerin sunumu
14. Hafta  20 yy da matematikte gelişmeler; Teknoloji, biyoloji, finans vs alanlarında matematik Ödevlerin sunumu
15. Hafta  Ödevlerin Sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
2
8
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
79
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Nurhayat İspir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/nispir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nispir@gazi.edu.tr)