GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
UYGULAMALI MATEMATİK I/MAT3005
Dersin Adı: UYGULAMALI MATEMATİK I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 5 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Uygulamalı Matematik üzerine çalışma yapacak bilim insanları için temel bilgileri vermek.
Uygulamalı Matematik'te çalışma yapacak bilim insanları için alt yapıyı oluşturmak.
Fizik ve Mühendislikteki bir çok problemin çözümünü matematiksel yöntemler yardımıyla elde etmek.
Fizik ve Mühendislikte kullanılan bazı özel fonksiyonların tanımlarını vermek ve ilgili özelliklerini incelemek.
Fizik ve Mühendislikte kullanılan bazı diferensiyel denklemlerin çözümlerini elde etmek ve ilgili özelliklerini incelemek.
Fizik ve Mühendislikte kullanılan bazı seriye açılımlara ilişkin formülleri elde etmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kuvvet alanları, korunumlu alanlar ve bu alanlardaki işin hesabı
2. Hafta  Kuvvet alanları, korunumlu alanlar ve bu alanlardaki işin hesabı
3. Hafta  Katlı integraller yardımıyla kütle ve ağırlık merkezinin bulunması.
4. Hafta  Katlı integraller yardımıyla kütle ve ağırlık merkezinin bulunması.
5. Hafta  Birinci ve ikinci Guldin-Pappus teoremleri yardımıyla hacim ve yüzey alanı hesaplanması ve uygulamaları.
6. Hafta  Birinci ve ikinci Guldin-Pappus teoremleri yardımıyla hacim ve yüzey alanı hesaplanması ve uygulamaları.
7. Hafta  Fourier sinüs ve cosinüs serileri ve uygulamaları.
8. Hafta  Genel aralıklarda Fourier serileri, kompleks Fourier serileri ve uygulamaları. Ara sınav.
9. Hafta  Genel aralıklarda Fourier serileri, kompleks Fourier serileri ve uygulamaları.
10. Hafta  Fejer operatörü yardımıyla Fourier serisinin yaklaşım özelliklerinin incelenmesi.
11. Hafta  Fejer operatörü yardımıyla Fourier serisinin yaklaşım özelliklerinin incelenmesi.
12. Hafta  İntegral yardımıyla tanımlanmış fonksiyonlar için Leibnitz kuralı ve uygulamaları.
13. Hafta  Gamma ve beta fonksiyonlarının tanımı ve özellikleri.
14. Hafta  Gamma ve beta fonksiyonları ile ilgili uygulamalar.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
8
4
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
4
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
132
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Çağdaş, girişimci, kendine güvenen ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip, özgün ve estetik değerleri olan bireyler yetiştirilmesi.X
2
Yeterince matematik donanımına sahip olabilmesi için programda yer alan cebir, geometri, uygulamalı matematik, topoloji ve analiz gibi dallarda iyi eğitimin verilmesi.X
3
Matematiksel düşünce yöntemlerinin kavratılarak matematiği sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme yeteneğinin geliştirilmesi.X
4
Matematiğin tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi sahibi olan ve bu bilim dalındaki gelişmeleri takip edebilen bireylerin yetiştirilmesi.X
5
Finans, ekonometri, aktüarya, eğitim ve bankacılık gibi alanlarda pozisyon alabilmek için gerekli donanımın sağlanması.X
6
Çeşitli bilim dallarında ve gerçek hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel modelleme ile matematiksel yöntemler yoluyla çözebilme becerisinin kazandırılması.X
7
Matematiğin kullanıldığı alanlarda gerekli kaynak araştırması yapabilme ve erişilen bilgiyi kullanabilme yetisinin sağlanması.X
8
Gelişen bilişim sektöründe yer alabilmek için bilgisayar programlama ve algoritma oluşturma gibi alanlarda gerekli eğitimin verilmesi.X
9
Lisansüstü düzeyde çalışma yapabilme altyapısının kazandırılması.X
10
Matematiğin dışındaki bilim alanları ile ilişki kurabilmenin kazandırılması.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Ogün DOĞRU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/ogun.dogru)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ogun.dogru@gazi.edu.tr , ogun.dogru@gmail.com)