GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
STATISTICAL PROGRAMMING/İST-422
Dersin Adı: STATISTICAL PROGRAMMING
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Fikri Gökpınar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fikri
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  fikri@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Learns Basic and Advanced properties of MATLAB and R
Learns the functional structure at MATLAB and R
Learns statistical toolbox of MATLAB and R
Learns Statistical Coding using MATLAB and R





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  The mode of delivery is face to face
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  There is no recommended optional programme component for this course.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Windows and main Screen of MATLAB and R
2. Hafta   Properties of Editor window of MATLAB and R
3. Hafta   Introduction to Coding with MATLAB and R
4. Hafta   Introduction to Coding with MATLAB and R
5. Hafta   Using and Creating function using MATLAB and R
6. Hafta   Using and Creating function using MATLAB and R
7. Hafta   Coding hypothesis tests for single and two groups in MATLAB and R
8. Hafta   Midterm Exam
9. Hafta   Coding hypothesis tests for k groups in MATLAB and R
10. Hafta   Coding nonparametric methods in MATLAB and R
11. Hafta   Data Generating algorithms in MATLAB and R
12. Hafta   Simulation in MATLAB and R
13. Hafta   Simulation in MATLAB and R
14. Hafta   Obtaining the type one error rates and power in MATLAB and R
15. Hafta   Obtaining the type one error rates and power in MATLAB and R
16. Hafta   Final Exam
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  J.E. Gentle, 2009, Statistical Computing, Springer. Goyal M., 2007, Computer Based Numerical and statistical Techniques, Infinity Science Press. Martinez W.L. and Martinez A,R.,2007, Computational Statistics Handbook with MATLAB, Chapman and Hall
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Lecture, Question & Answer, Drill-Practice
 -- STAJ / UYGULAMA
  No
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
6
2
12
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
114
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. İstatistik konusundaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde lisans düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
2
2. Edindiği lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri modeller, çözümler, yorumlar ve karar verir.X
3
3. İstatistikte güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.X
4
4. İstatistik konusunda edindiği lisans düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, güncel problemlere uygular ve aktarır.X
5
5. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim teknolojilerini kullanabilir.X
6
6. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
7
7. İstatistik konusundaki gelişmeleri takip edebilecek bilgi ve donanıma sahip olup, yaşamı boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
8
8. İngilizceyi kullanarak, istatistik konusundaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ile iletişim kurabilir.X
9
9. İstatistik konusunda edindiği bilgileri mesleki anlamda uygularken toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.X
10
10. Toplumsal duyarlılık ve sosyalleşme becerisine sahiptir.X
11
11. Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.X