GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I/İST-206
Dersin Adı: YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI I
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 4 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Hasan BAL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/hasanbal
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  hasanbal@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Yönetim ve karar verme problemlerini modelleyebilir.
Kısıtlar, kaynak değerleri, amaç fonksiyonu, mümkün çözüm ve optimum çözüm gibi temel kavamları öğrenir.
İki değişkenli bir doğrusal programlama problemini optimum çözümünü grafik yöntemi ile yapabilir.
Doğrusal proğramlama ve dayandığı temel teoremleri öğrenir.
Simpleks yöntemi ile çok değişkenli bir doğrusal programlama problemini çözebilir.
Bir doğrusal programlama modelinin dual modelini yazabilir ve dual model ve esas (primal) model arasındaki ilişkileri bilir.
Duyarlılık analizlerini öğrenir.
Ulaştırma modellerini ve çözüm yöntemlerini öğrenir.
Atama modellerini ve çözüm yöntemlerini öğrenir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yöneylem Araştırması ile ilgili tarihçe ve temel tanımlar
2. Hafta  Karar problemlerinin modellenmesi
3. Hafta  Doğrusal programlama modelleri
4. Hafta  Grafik Çözüm
5. Hafta  Simpleks Yöntemi
6. Hafta  M yöntemi
7. Hafta  İki Aşamalı Simpleks Yöntemi
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Dualite
10. Hafta  Dualite
11. Hafta  Duyarlılık Analizi
12. Hafta  Ulaştırma Modelleri ve Çözüm Yöntemleri
13. Hafta  Ulaştırma Modelleri ve Çözüm Yöntemleri
14. Hafta  Atama Modelleri ve Çözüm Yöntemleri
15. Hafta  Konulara İlişkin Güncel Yazılım Desteği (Winqsb, Matlab, . . .).
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Winston W. L., 1991, Operations Research. 2. Bal, H. 2001, Matematiksel Programlama.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
4
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
3
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
5
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
10
40
 Diğer
1
2
2
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
1. İstatistik konusundaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde lisans düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.X
2
2. Edindiği lisans düzeyindeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri modeller, çözümler, yorumlar ve karar verir.X
3
3. İstatistikte güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.X
4
4. İstatistik konusunda edindiği lisans düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, güncel problemlere uygular ve aktarır.X
5
5. İstatistik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim teknolojilerini kullanabilir.X
6
6. Disiplin içi ve disiplinler arası çalışmalarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.X
7
7. İstatistik konusundaki gelişmeleri takip edebilecek bilgi ve donanıma sahip olup, yaşamı boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
8
8. İngilizceyi kullanarak, istatistik konusundaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ile iletişim kurabilir.X
9
9. İstatistik konusunda edindiği bilgileri mesleki anlamda uygularken toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.X
10
10. Toplumsal duyarlılık ve sosyalleşme becerisine sahiptir.X
11
11. Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır.X