GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FİLM ELEŞTİRİSİ/FLE 311
Dersin Adı: FİLM ELEŞTİRİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 5 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Serdar ÖZTÜRK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.serdarozturk.net
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  iletisim@serdarozturk.net
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler anlatı filmlerini eleştirel bir gözle “okumayı”, görüntünün anlamını oluşturan kod ve uzlaşımları tanımlamayı ve filmsel metinl
Filmlere eleştirel bakış yeteneği kazandırmak, toplumsal cinsel kimlik sunumlarına, türün ve olay örgüsünün ideolojik işlevine dikkat çekmek.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Film kuramları bu dersin ön koşullu dersidir.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Türk sinema tarihi önerilir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta   Genel kavramlar ve eleştirinin tanımı.
2. Hafta  Film eleştirisinde temel yaklaşımların tanımları.
3. Hafta   İlkörnek eleştiri
4. Hafta  Göstergebilimsel eleştiriye giriş
5. Hafta   Psikanalitik eleştiri
6. Hafta   Feminist eleştiri
7. Hafta   Toplumbilimsel eleştiri
8. Hafta   ara sınav
9. Hafta  Ideolojik eleştiri
10. Hafta   Film gösterim ve çözümlemeleri
11. Hafta   Film gösterim ve çözümlemeleri
12. Hafta  Film gösterim ve çözümlemeleri
13. Hafta   Film gösterim ve çözümlemeleri
14. Hafta   Film gösterim ve çözümlemeleri
15. Hafta   Film gösterim ve çözümlemeleri
16. Hafta   final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   Büker, S. Kim Korkar Hain Hitchcock’dan. Ankara: Öteki Yayınları, 2000. Büker, S. Film Dili: Kuramsal ve Eleştirel Eğilimler. İstanbul: Kavra
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
60
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
1
16
16
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
16
32
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
67
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
2.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin normal yapı ve işlevlerini hakkında gerekli bilgiyi bilir.
2
Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.
3
Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir.
4
Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir.
5
Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir.
6
Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir.
7
Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkelerini açıklayabilir ve etik sorunları yorumlayabilir.
8
Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir.
9
Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir.
10
Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir.
11
Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir.
12
Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir.
13
Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir.
14
Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.
15
Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir.
16
Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.
17
Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir.
18
Ağız, diş ve çene bölgesinde şüpheli oluşum ve lezyonlar hakkında klinik ve radyolojik bilgiyi bilir. Uzmanına yönlendirir.
19
Sistemik ve enfeksiyöz hastalıkların ağız, diş ve çene bölgesindeki belirtilerini bilir. Uzmanına yönlendirir.
20
Diş ve ağız hastalıkları muhtemel fokal enfeksiyon kaynağı olduğunda, vücudun diğer bölgelerinde oluşturabileceği etkileri hakkında bilgiyi bilir.