GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GENEL ANATOMİ/ANT 101
Dersin Adı: GENEL ANATOMİ
Dersin Kredisi: 8 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Rabet GÖZİL, Prof. Dr. Meltem BAHÇELIOGLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   www.gazi.edu.tr/~rabetg, www.gazi.edu.tr/~meltemb
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  rabetgozil@gmail.com, mbahcelioglu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Neurocranium kemiklerini tanımlayabilme
Visserocranium kemikleri tanımlayabilme
Üst extremite kemikleri, columna vertebralis kemiklerini tanımlayabilme
Alt extremite kemikleri, eklemleri tanımlayabilme ve işlevlerini anlatabilme
Baş- boyun kasları tanımlayabilme ve işlevlerini anlatabilme
Boyun üçgenleri ve boyun fasyalarını tanımlayabilme ve işlevlerini anlatabilme
Üst taraf ve üst extremite kaslarını ve alt extremite kaslarını, karın kaslarını tanımlayabilme ve işlevlerini anlatabilme
Kalp, büyük damarlar, baş- boyun damarlarını tanımlayabilme ve işlevlerini anlatabilme
Mediastinum, toraks, burun, larynx,trachea, akciğerler tanımlayabilme ve işlevlerini anlatabilme
Lenfatik sistemi tanımlayabilme ve işlevlerini anlatabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Terminoloji, osteologia
2. Hafta  Neurocranium kemikleri
3. Hafta  Visserocranium kemikleri
4. Hafta  Kafa iskeleti bütünü
5. Hafta  Üst extremite kemikleri, columna vertebralis
6. Hafta  Alt extremite kemikleri, eklemler
7. Hafta  Baş- boyun kasları
8. Hafta  Boyun üçgenleri ve boyun fasyaları
9. Hafta  Üst taraf ve üst extremite kasları
10. Hafta  Alt extremite kasları, karın kasları
11. Hafta  Kalp, büyük damarlar
12. Hafta   baş- boyun damarlar
13. Hafta  Mediastinum, toraks
14. Hafta  Burun ve larynx
15. Hafta  Trachea, akciğerler
16. Hafta  Lenfatik sistem
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Moore KL, Dalley AF. Clinically oriented anatomy. Lippincott Williams and Wilkins Yıldırım M, İnsan Anatomisi, Nobel Tıp Kitabevleri
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatim, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Gazi Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Anatomi Anabilim Dalı
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
2
32
 Okuma Faaliyetleri
16
5
80
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
8
3
24
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin normal yapı ve işlevlerini hakkında gerekli bilgiyi bilir.X
2
Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir.X
4
Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir.
5
Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir.
6
Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir.X
7
Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkelerini açıklayabilir ve etik sorunları yorumlayabilir.X
8
Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir.
9
Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir.
10
Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir.
11
Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir.
12
Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir.
13
Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir.
14
Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.
15
Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir.
16
Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.
17
Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir.
18
Ağız, diş ve çene bölgesinde şüpheli oluşum ve lezyonlar hakkında klinik ve radyolojik bilgiyi bilir. Uzmanına yönlendirir.X
19
Sistemik ve enfeksiyöz hastalıkların ağız, diş ve çene bölgesindeki belirtilerini bilir. Uzmanına yönlendirir.X
20
Diş ve ağız hastalıkları muhtemel fokal enfeksiyon kaynağı olduğunda, vücudun diğer bölgelerinde oluşturabileceği etkileri hakkında bilgiyi bilir.X