GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PEDODONTİ/PED502
Dersin Adı: PEDODONTİ
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 9 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Tezer Ulusu, Prof.Dr.Alev Alaçam, Prof.Dr.Nurhan Öztaş, Prof.Dr.Haluk Bodur Doç.Dr.Mesut Odabaş, Doç.Dr.Çağdaş Çınar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://dent-pedodonti.gazi.edu.tr/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tezer@gazi.edu.tr, alacam@gazi.edu.tr, nurhanoz@gazi.edu.tr, aysegul@gazi.edu.tr , cbodur@gazi.edu.tr. mesut@gazi.edu.tr, ccinar@gazi.edu.tr,
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Çocuk hastaların ağız hastalıklarından korunma konularında mevcut kavramlara hakim olmalı.
Çocuk hastalarda diş tedavi seçenekleri konularında mevcut kavramlara hakim olmalı.
Çocuk hastalarda uygulanan koruyucu diş hekimliği kavramlarına hakim olmalı.
Çocuk hastalarda uygulanan anestezi yöntemleri konularında mevcut kavramlara hakim olmalı.
Çocuk hastalarda restoratif materyallerin kullanımına hakim olmalı.
Çocuk hastalarda oral hijyen motivasyonu konusuna hakim olmalı.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Pratik, kompomer uygulamaları
2. Hafta  Pratik, amalgam uygulamaları
3. Hafta  Pratik, kompozit uygulamaları
4. Hafta  Pratik, yer tutucu uygulamaları
5. Hafta  Pratik, fissür selant uygulamaları
6. Hafta  Pratik, amputasyon uygulamaları
7. Hafta  Pratik, süt kanal uygulamaları
8. Hafta  Pratik, topikal fluorid uygulamaları
9. Hafta  Pratik, antibiyotik reçete yazımı uygulamaları
10. Hafta  Pratik, fluorid reçete yazımı uygulamaları
11. Hafta  Pratik, süt dişi çekim uygulamaları
12. Hafta  Pratik, paslanmaz çelik kron uygulamaları
13. Hafta  Pratik, hijyen motivasyonu uygulamaları
14. Hafta  Pratik,
15. Hafta  Pratik
16. Hafta  Pratik
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Harris NO, Garcia-Godoy F. Primary preventive dentistry. Julie Levin Alexander, 2004; -Welbury RR. Paediatr dentistry. Oxford University Press, 2003; -Axelsson P. Diagnosis and risk prediction of dental caries. Quintessence Publishing Co. Ltd., 2000; -Brunton PA. Decision making in operative dentistry. Quintessence Publishing Co. Ltd., 2002; -Fejerskov O, Kidd E. Dental caries the disease and its clinical management. Blackwell Munksgaard, 2004.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  staj, 4 hafta
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
70
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
30
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
4
20
80
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
32
1
32
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
4
1
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
128
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin normal yapı ve işlevlerini hakkında gerekli bilgiyi bilir.X
2
Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir.X
4
Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir.X
5
Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir.X
6
Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir.X
7
Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkelerini açıklayabilir ve etik sorunları yorumlayabilir.X
8
Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir.X
9
Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir.X
10
Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir.X
11
Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir.X
12
Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir.X
13
Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir.X
14
Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.X
15
Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir.X
16
Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.X
17
Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir.X
18
Ağız, diş ve çene bölgesinde şüpheli oluşum ve lezyonlar hakkında klinik ve radyolojik bilgiyi bilir. Uzmanına yönlendirir.X
19
Sistemik ve enfeksiyöz hastalıkların ağız, diş ve çene bölgesindeki belirtilerini bilir. Uzmanına yönlendirir.X
20
Diş ve ağız hastalıkları muhtemel fokal enfeksiyon kaynağı olduğunda, vücudun diğer bölgelerinde oluşturabileceği etkileri hakkında bilgiyi bilir.X