GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ANATOMİ II/ANA200
Dersin Adı: ANATOMİ II
Dersin Kredisi: 5 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 3-4 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1-Sinir sistemi genel morfolojisini tanır
2-Kranial sinirlerin morfolojisini tanımlayabilme ve işlevlerini değerlendirir
3-Özel duyu organlarının yapısını ve işlevini tanır
4-Üriner sistem ve endokrin organların yapısını tanımlar ve işlevlerini değerlendirir
5-Kadın genital organlarının yapısını ve işlevlerini tanımlar
6-Erkek genital organlarının yapısını ve işlevlerini tanımlar
7. Baş ve boyun topografik anatomisini ve buna bağlı olan topografik bölgeleri tanımlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1.Hafta Sinir sisteminin genel morfolojisi, medulla spinalis'in iç yapısı
2. Hafta  2.Hafta Telensefalon, basal çekirdekler ve yan karıncık
3. Hafta  3.Hafta Diencephalon, 3.karıncık
4. Hafta  4.Hafta Limbik sistem
5. Hafta  5.Hafta Bulbus, pons ve 4.karmcık
6. Hafta  6.Hafta Mesencephalon ve cerebellum
7. Hafta  7.Hafta SSS'nin inen-çıkan yolları
8. Hafta  8.Hafta Kranial sinirler
9. Hafta  9.Hafta Otonom sinir sistemi (parasimpatik)
10. Hafta  10.Hafta Otonom sinir sistemi (simpatik)
11. Hafta  11.Hafta Beyin zar ve damarları Medulla spinalis'in zarları, damarlan ve BOS
12. Hafta  12.Hafta Orbita, göz anatomisi ve görme yolları
13. Hafta  13.Hafta Kulak anatomisi ve işitme yolları
14. Hafta  14.Hafta Endokrin bezler
15. Hafta  15.Hafta Böbrekler, üreter, vesica urinaria ve urethra
16. Hafta  16.Hafta Pelvis ve perineum, a. iliaca intema, plexus pudendalis 17.Hafta Kadın ve erkek genital organları 18.Hafta Baştaki önemli topografık noktal
17. Hafta  .
18. Hafta  .
19. Hafta  .
20. Hafta  .
21. Hafta  .
22. Hafta  .
23. Hafta  .
24. Hafta  .
25. Hafta  .
26. Hafta  .
27. Hafta  .
28. Hafta  .
29. Hafta  .
30. Hafta  .
31. Hafta  .
32. Hafta  .
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
28
2
56
 Haftalık uygulamalı ders saati
28
2
56
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
1
7
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İnsan vücudunun ve spesifik olarak ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin hücre, doku, organ ve sistem bazında normal yapı ve işlevlerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini bilir.X
2
Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.
3
Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki belirti ve bulgularla, hastalıklar ve durumları ve mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir, kavrar, ilişkilendirir, değerlendirir
4
Kişisel öğrenme gereksinimlerini doğrultusunda güncel en iyi bilimsel kanıtlara ulaşmayı, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirmeyi bilir.X
5
Mesleki hukuki sorumlulukları konusundaki mevzuatı, deontolojiyi ve etik ilkeleri bilir.
6
Dişhekimliği ulusal çekirdek eğitim programında ve Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Genişletilmiş Eğitim Programındaki mesleki uygulamaları belirlenen düzeyde bilir ve yapar.
7
Tanı, tedavi ve takip süreçlerini kanıta dayalı uygulama, eleştirel düşünce ve etik prensipleri önceleyerek yürütür.
8
Kısıtlılıklarının farkındadır, profesyonel gelişimini destekleyecek şekilde kişisel öğrenme hedefleri koyar, gerektiği durumlarda hastayı uygun merkeze yönlendirir
9
Ağız, diş ve çenelerdeki hastalıkların toplumda görülme sıklığını bilir, önleme ve azaltılmasına katkıda bulunur.
10
Bağımsız olarak kendi başına mesleğini uygularken görev ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve etik ilkelere uygun davranır.
11
Takım çalışması ve liderlik becerilerine sahiptir, meslektaşlarına ve topluma rol model olur.
12
Kişisel profesyonel gelişimini planlar, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile gerçekleştirir.
13
Hasta, hasta yakınları, diğer sağlık personeli, toplum, ilgili sektörler ve medya ile etkili yazılı ve sözlü iletişim kurar.
14
Yabancı dil ve bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak mesleğindeki yenilikleri izler.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (G.Ü. Tıp Fak. Anatomi ABD. Öğretim Üyeleri)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://med.gazi.edu.tr/posts/view/title/anatomi-20587)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (tpeker@gazi.edu.tr)