GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DAHİLİYE - HEMATOLOJİ/DHL 420
Dersin Adı: DAHİLİYE - HEMATOLOJİ
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 1
Dersin Yarıyılı: 8 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr.Kadir Acar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/kadiracar/academic,
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/kadiracar/academic
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Pratik uygulamada karşılaşabilecekleri İç Hastalıkları ile ilişkili sorunları olan hastalara yaklaşımın öğrenilmesi İç Hastalıkları ilişkili acil dur








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İç Hastalıklarında Genel Semptomatoloji Erken Aşırı Duyarlılık Reaksiyonu ve Anaflaksi
2. Hafta   Hipertansiyon, Hipotansiyon-şok Koroner arter hastalığı
3. Hafta  Kalp yetmezliği Romatizmal kalp hastalığı
4. Hafta  Hepatitler, Transfüzyon Kazanılmış immun yetmezlik sendromu
5. Hafta  Hemostaz fizyoloji
6. Hafta  ,
7. Hafta  Kanama eğilimi, primer hemostaz ve koagülasyon bozuklukları
8. Hafta  ,
9. Hafta  Von willebrand hastalığı
10. Hafta  ,
11. Hafta  Hemofili
12. Hafta  Kazanılmış kanama eğilimi
13. Hafta  Nötropenik hastaya yaklaşım
14. Hafta  ,
15. Hafta  Endokrin Sistem ve Diş Hekimliği
16. Hafta  Kollajen Doku Hastalığı ve Diş Hekimliği
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR 1- 11th Edition Wintrobe’s Clinical Hematology 2004 by Lippincott Williams&Wilkins 2- 19th edition Cecil Text Book of Medicine 1992 by WB Saunders Company 3- 7th Report of the Joint National Committee on the Prevention , Detection, Evaluation, and Treatment of High Blood Pressure. Clev Clin J Med 2003; 70: 721-727
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  ,
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
100
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
0
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
1
4
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
0.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
1
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin normal yapı ve işlevlerini hakkında gerekli bilgiyi bilir.X
2
Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.X
3
Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir.X
4
Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir.X
5
Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir.X
6
Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir.X
7
Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkelerini açıklayabilir ve etik sorunları yorumlayabilir.X
8
Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir.X
9
Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir.X
10
Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir.X
11
Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir.X
12
Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir.X
13
Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir.X
14
Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.X
15
Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir.X
16
Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.X
17
Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir.X
18
Ağız, diş ve çene bölgesinde şüpheli oluşum ve lezyonlar hakkında klinik ve radyolojik bilgiyi bilir. Uzmanına yönlendirir.X
19
Sistemik ve enfeksiyöz hastalıkların ağız, diş ve çene bölgesindeki belirtilerini bilir. Uzmanına yönlendirir.X
20
Diş ve ağız hastalıkları muhtemel fokal enfeksiyon kaynağı olduğunda, vücudun diğer bölgelerinde oluşturabileceği etkileri hakkında bilgiyi bilir.X