GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İNGİLİZCE-I/ING-101
Dersin Adı: İNGİLİZCE-I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Okutman Mustafa Akın Güngör
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/magungor
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  magungor@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler kendilerini tanıtabilir ve kelimeleri kodlayabilirler, sayıları kullanabilir ve binaların katlarını sorabilirler.
Öğrenciler kişisel bilgileri sorup öğrenebilirler,günler ve saatler hakkında konuşabilirler.
Öğrenciler günlük yaşantıları hakkında konuşabilirler, yazabilirler, karşılık verebilirler
Öğrenciler boş zaman faaliyetleri hakkında soru sorabilirler, konuşabilirler, sevdiği ve sevmediği şeyler hakkında konuşabilirler
Öğrenciler yiyecek ve içecek siparişi verebilirler,aile bireylerinin ilişkileri hakkında konuşabilirler
Öğrenciler şehirdeki değişik yerleri isimlendirebilirler, yol tarifi sorabilirler ve yapabilirler,mobilyalar ve evin kısımları hakkında konuşabilirler
Öğrenciler bir odayı tasvir edebilirler Öğrenciler yardım teklif edebilir ve yardım tekliflerini kabul edebilirler,bir şeyin tarihini verebilirler
Öğrenciler yetenekler hakkında konuşabilirler, randevu alabilir ve verebilirler, ricada bulunabilirler, mesleklerini yazılı olarak açıklayabilirler
Öğrenciler insanların o anda ne yapıyor olduklarını genellikle ne yaptıklarıyla kıyaslayabilirler, sorunları hakkında konuşabilirler,
Öğrenciler insanların geçmişte nerede olduklarını söyleyebilirler.bir şeyin ne kadar iyi olduğunu ifade edebilirler.gelecekle ilgili planlar yapabilir
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  DERS TANITIMI
2. Hafta  Ders 1- Alfabe, Mesleğin Ne? Ders 2 - Sınıf dili, Çoğullar - Ders 3 - Dinleme ve Konuşma – Ders 4 - İşte Hayat: Bölüm 1 –
3. Hafta  Ders 5 - Ülkeler/Milliyetler - Ders 6 - Olmak Fiili: Olumlu/olumsuz ifadeler, sorular ve kısa cevap Ders 7 - Dinleme ve Konuşma – Ders 8 &#
4. Hafta  Ders 9 - Günlük Hayat: Sıklık Zarfları – Ders 10 - Geniş Zaman: Ders 11- Okuma ve Yazma - Ders 12- İşte Hayat: Bölüm 2 -
5. Hafta  Ders 13- Boş vakit faaliyetleri – Ders 14- Geniş Zaman / Sorular - Ders 15- Dinleme ve Konuşma –
6. Hafta  24-25-26 EKİM KURBAN BAYRAMI
7. Hafta  Ders 16- Yiyecek, İçecek Siparişi Ve Ders 17- Aile üyeleri - Ders 18- Sahip Olmak Fiili - Ders 19- Okuma ve Yazma - Ders 20- İşte Hayat: Bölüm
8. Hafta  ARA SINAV-
9. Hafta  Ders 21- Şehirdeki Yer Adları – Ders 22- Mevcudiyet – Ders 23- Okuma ve Yazma -
10. Hafta  Ders 24- Yol Tarifi - Ders 25- Mobilya / Evin Bölümleri - Ders 26- Şimdiki Zaman
11. Hafta  Ders 27- Bir Odanın Tasvir Edilmesi - Ders 28- İşte Hayat: Bölüm 4 - Ders 29- Aylar, Tarihler -
12. Hafta  Ders 30- …e bilmek fiili - Ders 31- Dinleme ve Konuşma - Ders 32- Rica Cümleleri -
13. Hafta  Ders 33- Meslekler ve İlgili Fiiller - Ders 34- Geniş Zaman ve Şimdiki Zaman -
14. Hafta  Ders 35- Okuma ve Yazma - Ders 36- İşte Hayat: Bölüm 5 - Ders 37- Gezilecek Yerler -
15. Hafta  Ders 38- Olmak Fiilinin Geçmiş Zamanı Ders 39- Dinleme ve Konuşma - Ders 40- Planlamalar Yapmak -
16. Hafta  DÖNEM SONU SINAVI-
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  “English For Life- Elementary” by Tom Hutchinson (Oxford University Press)
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, karşılıklı konuşma, Alıştırmalar, dinleme aktiviteleri
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
2
30
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
1
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
75
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Ağız bölgesindeki yapıların ve dişlerin normal yapı ve işlevlerini hakkında gerekli bilgiyi bilir.
2
Ağız ve diş hastalıklarının nedenlerini ve oluşum mekanizmaları bilir ve hastalıkların ağız içinde ve dişte oluşturdukları değişiklikleri tanımlayabilir.
3
Ağız ve diş hastalıklarına ait klinik ve radyolojik bulguları yorumlayabilir ve gerektiğinde bunlarla laboratuvar ve patolojik bulguları sentezleyebilir.
4
Diş Hekimliği mesleğinin gerektirdiği ağız ve diş sağlığını korumaya, teşhis ve tedavisine yönelik aletleri ve teknolojiyi kullanabilir.
5
Diş hekimliği kliniklerinde kullanılan sarf malzemeleri ve ilaçlar hakkında yeterli bilgiyi bilir.
6
Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle karşılıklı anlayış, güven ve saygıya dayalı etkin iletişim kurabilir.
7
Hekimlik sanatının etik kavram ve ilkelerini açıklayabilir ve etik sorunları yorumlayabilir.
8
Diş çürüğü ve periodontal hastalıktan korunma amacıyla koruyucu önlemleri uygulayabilir.
9
Çürük, periodontal hastalık, travma gibi nedenlerle meydana gelen diş kayıplarını protetik restorasyonlar ile onarabilir.
10
Diş çürüğü nedeniyle oluşan madde kayıplarını restore edebilir.
11
Periodontal hastalık nedeniyle oluşan diş çevre doku doku kayıplarını tedavi edebilir.
12
Ağız ve diş sağlığını iyileştirme amacıyla toplumun tüm bireylerine temel bilgileri sunabilir.
13
Pulpa ve diş çevre doku hastalıklarını tedavi edebilir.
14
Meslek hastalıklarına karşı kendini ve birlikte çalıştığı sağlık personelinin korunması için gerekli önlemleri ve hastalar arasında enfeksiyon riskinin oluşturmamak için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.
15
Karmaşık ve acil müdahale gerektiren durumlarda ilk tedavi seçeneklerini değerlendirerek gerektiğinde daha kapsamlı tedavi merkezlerine hastayı yönlendirilmesi gerektiğini bilir.
16
Hastalar ve beraber çalıştığı bireylere enfeksiyon bulaştırma riskini önlemek için gerekli sterilizasyon önlemlerini almasını bilir.
17
Gelişme çağındaki bireylerin ağız, diş ve çene gelişimini takip eder, gerektiğinde uzmanına yönlendirir.
18
Ağız, diş ve çene bölgesinde şüpheli oluşum ve lezyonlar hakkında klinik ve radyolojik bilgiyi bilir. Uzmanına yönlendirir.
19
Sistemik ve enfeksiyöz hastalıkların ağız, diş ve çene bölgesindeki belirtilerini bilir. Uzmanına yönlendirir.
20
Diş ve ağız hastalıkları muhtemel fokal enfeksiyon kaynağı olduğunda, vücudun diğer bölgelerinde oluşturabileceği etkileri hakkında bilgiyi bilir.