GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PROTEOMİKSE GİRİŞ/6421301
Dersin Adı: PROTEOMİKSE GİRİŞ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yeni öğrenci ve araştırmacılar için alana uzman bir bakış açısı ve proteomiksin geleceği

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tarihsel bakış
2. Hafta  Genomik
3. Hafta  Biyoinformatik ve komputatisyonel biyoloji
4. Hafta  Metabolomik
5. Hafta  Çokboyutlu bir yaklaşımla proteinlerin ayrıştırılması
6. Hafta  Proteinlerin primer yapılarının tayini
7. Hafta  Bir proteinin 3 boyutlu yapısının tayini
8. Hafta  Proteinlerin miktar tayini
9. Hafta  Yapısal ve fonksiyonel proteomik
10. Hafta  Yapısal ve fonksiyonel proteomik
11. Hafta  Interaktomlar
12. Hafta  Proteomik uygulamaları
13. Hafta  Bioterörizm ve biosavunma
14. Hafta  Gelecekteki gelişmeler
15. Hafta  Final sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
10
140
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
2
2
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doktora öğrencilerimiz, Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün çalışmalara ulaşır.X
2
Alanındaki bilgileri farklı alanlardan gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
3
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.X
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X
5
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
6
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X
7
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.X
8
Yaşam boyu araştırma ve incelemeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
9
Alanıyla ilişkili olan diğer disiplinlerle iletişimi etkin bir biçimde uygular.X
10
Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr.Barbaros BALABANLI)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/bbalabanli)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bbalabanli@gazi.edu.tr)