GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BÖCEK KONTROLÜ/6171301
Dersin Adı: BÖCEK KONTROLÜ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sağlık, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak
Alanıyla ilişkili olan diğer disiplinlerle iletişimi etkin bir biçimde uygulayabilmek.
Yaşam boyu araştırma ve incelemeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilmek.
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetebilmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Böceklerin morfolojisi ve yapısı
2. Hafta  Böceklerin sınıflandırılması, Böcek takımlarının genel özellikleri ve ekolojisi
3. Hafta  Zararlı böcek takımları, faydalı böcek takımları
4. Hafta  Böceklerle mücadele (Zirai böcekler, orman böcekleri, depo böcekleri ve kentsel böceklerle mücadele)
5. Hafta  Böceklerle mücadele ve ekonomik yönü
6. Hafta  Mücadele yöntemlerinin sınıflandırılması (Doğal mücadele, yasal önlemler, fiziksel mücadele, mekanik mücadele, biyolojik mücadele, kimyasal mücadele)
7. Hafta  Biyolojik mücadele (Avcı böcekler, parazitoidler, mikroorganizmalar, Balık ve Amphibia’lar, Kuşlar, Predatör (Yırtıcı) Arthropoda’lar, Örümcekler ve akarlar
8. Hafta  Kimyasal Savaş (Pestisitler), Ara sınav
9. Hafta  Pestisitlerin tanımı ve sınıflandırılması
10. Hafta  Pestisit formülasyonları
11. Hafta  Pestisitlerin Yayılımı
12. Hafta  İnsektisitler ve çeşitleri
13. Hafta  Juvenil hormon analogları, kemosterilantlar, feromonlar, feromon tuzakları (cezbediciler)
14. Hafta  Böcek Gelişme Düzenleyicileri, Repellentler, Karasinek, hamam böceği, sivrisinek ve tahta kurusu vs. böceklerle mücadele ve yöntemleri
15. Hafta  Final
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
5
 Uygulama
4
5
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
6
3
18
 Sunum
3
5
15
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
1
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
2
10
 Diğer
14
2
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doktora öğrencilerimiz, Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün çalışmalara ulaşır.X
2
Alanındaki bilgileri farklı alanlardan gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
3
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.X
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X
5
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
6
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X
7
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.X
8
Yaşam boyu araştırma ve incelemeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
9
Alanıyla ilişkili olan diğer disiplinlerle iletişimi etkin bir biçimde uygular.X
10
Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Selami CANDAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/scandan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (scandan@gazi.edu.tr)