GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AKUATİK ORTAMLARDA VERİM ÖLÇME METOTLARI/6031301
Dersin Adı: AKUATİK ORTAMLARDA VERİM ÖLÇME METOTLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sucul ekosistemlerle ilgili bilgiye sahip olur ve verim ölçme konusundaki çalışmalarını planlayabilmeli, metotları uygulayabilmeli.
Elde edilen sonuçları kullanarak sucul ekosistemlerdeki verimliliğin optimizasyonunu sağlayabilmeli.
Konu ile ilgili yasal bilgi ve etik değerlere sahip olmalı.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sucul ekosistemlerin biyotik ve abiyotik özelikleri, Sucul ekosistem hidrolojisi.
2. Hafta  Sucul ekosistemlerde zonlar ve sucul ekosistem türleri.
3. Hafta  Sucul ekosistemlerde besin zinciri.
4. Hafta  Sucul ekosistemlerde madde döngüleri.
5. Hafta  Sucul ekosistemlerde primer üretim, sekonder üretim ve enerji akışları.
6. Hafta  Klorofil a konsantrasyonu, Secchi diski derinliği, Askıda katı madde analizleri, Fiziko-kimyasal su analizleri.
7. Hafta  Sucul ekosisemlerin trofik seviyelerine göre sınıflandırılması.
8. Hafta  Biyotik indeksler. Vize.
9. Hafta  Biyotik indeksler.
10. Hafta  Trofik indeksler.
11. Hafta  Trofik indeksler.
12. Hafta  Verim ölçme metotlarının uygulamaları.
13. Hafta  Verim ölçme metotlarının uygulamaları.
14. Hafta  Verim ölçme metotlarının uygulamaları.
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
4
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
8
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
6
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
6
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doktora öğrencilerimiz, Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün çalışmalara ulaşır.X
2
Alanındaki bilgileri farklı alanlardan gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur; uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.X
3
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.X
4
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X
5
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.X
6
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X
7
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.X
8
Yaşam boyu araştırma ve incelemeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.X
9
Alanıyla ilişkili olan diğer disiplinlerle iletişimi etkin bir biçimde uygular.X
10
Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince, değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Burçin Aşkım GÜMÜŞ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://websitem.gazi.edu.tr/site/burcinaskim)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (burcinaskim@gazi.edu.tr)