GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TAKSONOMİK VE ZOOLOJİK NOMENKLATÜR/5021301
Dersin Adı: TAKSONOMİK VE ZOOLOJİK NOMENKLATÜR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sistematik, Taksonomik ve Nomenklatürel çalışmalarda uyulması gereken kuralları öğrenir ve uygular

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Taksonomide Kullanılan Temel Kavramlar, Hayvan Sistematiğinde Bugünkü Durum, Taksonominin tarihi
2. Hafta  Bir taksonomistin yaptığı işler, Taksonomik Kategoriler
3. Hafta  Tür kavramı nedir? Tarihi gelişimi nasıl oluşmuştur
4. Hafta  Türaltı Kategoriler,Varyete, Alttür ve Irk Kavramları
5. Hafta  Taksonomik karakter nadir? çeşitleri
6. Hafta  Taksonomik karakter nadir? Çeşitleri nelerdir?
7. Hafta  Taksonomide varyasyonun yeri ve önemi
8. Hafta  Taksonomide varyasyonun yeri ve önemi. Ara sınav.
9. Hafta  Taksonomik Çalışmalar, Yayınlama Ve İsimlendirme
10. Hafta  Uluslar arası zoolojik isimlendirme kuralları nelerdir? Taksonomide Kullanılan Tipler nelerdir?
11. Hafta  Familya, Cins ve tür grubu isimlerin konulması ve dikkat edilecek hususlar
12. Hafta  Synonim ve Homonimlik nedir, kurallara göre nasıl değerlendirilirler
13. Hafta  Uluslar arası zoolojik isimlendirme kurallarının uygulanması ve örnek problemlerin yorumlanması ve değerlendirilmesi
14. Hafta  Uluslar arası zoolojik isimlendirme kurallarının uygulanması ve örnek problemlerin yorumlanması ve değerlendirilmesi
15. Hafta  Uluslar arası zoolojik isimlendirme kurallarının uygulanması ve örnek problemlerin yorumlanması ve değerlendirilmesi
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
6
18
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
10
30
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
5
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
15
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
19
38
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
Biyolojinin belli alanlarında uzmanlaşarak proje tasarlar, tez hazırlama ve sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanır.X
3
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır.X
4
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.X
5
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X
6
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
8
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
11
Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesi konusunda liderlik yapar.X
12
Alanında edindiği bilgiyi problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Abdullah HASBENLİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~hasbenli/projeler.html)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hasbenli@gazi.edu.tr)