GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HEMİMETABOL BÖCEKLER/5221301
Dersin Adı: HEMİMETABOL BÖCEKLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrencinin hemimetabol böcekler hakkında bilgi sahibi olması sağlanacak.
Hemimetabol böceklerin yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri ve Önemleri hakkında birbirleriyle karşılaştırması sağlanacak.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Böceklerin genel morfolojisi ve anatomisi
2. Hafta  Hemimetabol böcek takımları ve sistematikleri
3. Hafta  Collembola, Protura, Diplura ve Archaeognatha takımlarının yayılışları, karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
4. Hafta  Zygentoma, Ephemeroptera ve Odonata takımlarının takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
5. Hafta  Plecoptera, Embioptera, Ensifera ve Caelifera takımlarının takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri,biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
6. Hafta  Dermaptera, Notoptera ve Mantodea takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
7. Hafta  Blattodea,Phasmatodea ve Isoptera takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
8. Hafta  Blattodea,Phasmatodea ve Isoptera takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri. Ara sınav
9. Hafta  Zoraptera,Psocoptera ve Phthiraptera takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
10. Hafta  Thysanoptera, Heteroptera ve Auchenorrhyncha takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
11. Hafta  Sternorrhyncha, Megaloptera ve Raphidioptera takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
12. Hafta  Planipennia, Mecoptera ve Trichoptera takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
13. Hafta  Lepidoptera, Diptera, Siphonaptera ve Hymenoptera takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
14. Hafta  Coleoptera ve Strepsiptera takımlarının yayılışları,karakteristik özellikleri, biyolojileri, Önemleri ve sistematikleri
15. Hafta  Dönem sonu sınavı.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
10
1
10
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
1
7
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
14
1
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
2
Biyolojinin belli alanlarında uzmanlaşarak proje tasarlar, tez hazırlama ve sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanır.X
3
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır.X
4
Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve özgün sonuçlara ulaşır.X
5
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.X
6
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.X
7
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.X
8
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
9
Bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
10
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
11
Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesi konusunda liderlik yapar.X
12
Alanında edindiği bilgiyi problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Suat KIYAK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (WWW.gazi.edu.tr/~skiyak/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (skiyak@gazi.edu.tr)